ru ua

АМКУ восени прийме рішення щодо змови торгових мереж за підвищення цін на продукти

Антимонопольний комітет України (АМКУ) прийме рішення щодо змови торгівельних мереж по підвищенню цін на соціально важливі продукти восени. Про це повідомив перший заступник голови АМКУ Рафаель Кузьмін, передає кореспондент РБК-Україна.

Антимонопольний комітет України (АМКУ) прийме рішення щодо змови торгівельних мереж по підвищенню цін на соціально важливі продукти восени. Про це повідомив перший заступник голови АМКУ Рафаель Кузьмін (на фото), передає кореспондент РБК-Україна.

"З метою попередньої конфіденційності я не можу сказати усіх деталей. Можу лише сказати, що буквально восени вже очевидно буде прийнято рішення по відношенню до такого картелю. В цьому картелі беруть участь практично всі великі торгові мережі. Вони про наше розслідування знають, готуються, будуть надавати якісь контраргументи, але, тим не менше, ми закінчимо це розслідування, і тоді вже будемо їх привчати щодо дотримання конкурентного законодавства", - зазначив Кузьмін.

Він додав, що на думку АМКУ торгові мережі, будучі у змові, піднімали ціни на соціально-важливі продукти: хліб, яйця, молоко, приблизно на 20-30%.

"Змова - це підвищення на 20-30% ціни на соціально-важливі продукти, хоча вони зараз готують такі контраргументи, що начебто ціна залежить від постачальника і виробника, і вони не мають жодного відношення до формуванні для кінцевого споживача", - сказав Кузьмін.

Він додав, що штраф за цю змову становитиме 10% від річного обороту.

Читайте також: АМКУ висунув звинувачення найбільшим продуктовим рітейлерам у змові, через яку зросли ціни на продукти

Нагадаємо, що наприкінці липня повідомлялося про те, що Антимонопольний комітет підозрює 18 великих продуктових рітейлерів у змові, який привів до підвищення цін на продукти харчування в 2010-2011 роках у Києві. Справа розглядалася комітетом з травня 2012

Серед великих мереж вказані "Сільпо" і "Фора" (обидві входять до Fozzy Group), "АТБ-маркет", Auchan, "Фуршет" і Metro C & C. Всього на частку 18 компаній припадає 80% роздрібного ринку Києва (дані на вересень 2011 року).

Комітет звинувачує рітейлерів в тому, що правила, встановлені ними для роботи з постачальниками, призвели до зростання цін на продукти. У повідомленні говориться, що, згідно з даними Держстату, протягом 2010-2011 рр.. індекс споживчих цін виріс лише на 13,5%. Тоді як в роздрібних мережах Києва зростання цін на основні продукти харчування становив 22-38%, а на деякі продукти на 50-70%.

У відомстві впевнені, що подорожчання було спровоковане тим, що рітейлери вимагали від постачальників оплати різних додаткових послуг (реклама, бонуси та інше), які складають 5-10% від вартості поставленого товару. Крім того, компанії вимагали від постачальників оплати товару з відстрочкою, яка могла досягати до 120 днів. "Це фактично є безвідсотковим кредитуванням мереж за рахунок постачальників", - наголошується в документі.

Рітейлери спростовують звинувачення на свою адресу. "Наша торгова мережа, як, думаю, і багато інших торгові мережі, не підвищувала торгові націнки. Всі зміни цін, які відбувалися, були викликані змінами закупівельних цін у постачальників", - стверджує начальник відділу зі зв'язків з громадськістю корпорації АТБ (мережа "АТБ -маркет ") Ганна Лічман. Партнер юридичної фірми Integrites Олександр Алексєєнко, знайоме з позицією одного з рітейлерів, зазначених у документах АМКУ, говорить, що претензії комітету вельми спірні. "У узгодженості дій можна підозрювати компанії з практично будь-якої галузі. Багато послуги у різних компаній коштують приблизно однаково, а отже їх потенційно можна звинувачувати в змові", - відзначає він.

Офіційно постачальники спростовують існування подібних вимог від мереж. Але менеджер одного з виробників продуктів харчування на правах анонімності підтвердив, що подібні вимоги дійсно існують на ринку.

Довести узгодженість дій АМКУ буде складно, зазначають юристи. "Складність кваліфікації полягає в необхідності довести узгоджений характер таких дій. До того ж відомству необхідно буде спростувати доводи компаній про наявність об'єктивних економічних причин для підняття цін", - відзначає партнер юридичної компанії Arzinger Лана Сінічкіна. За її словами, скоріше за все АМКУ обмежиться рекомендаціями та зобов'язаннями з боку компаній щодо здійснення певних дій для усунення (недопущення в майбутньому) порушень.

З урахуванням того, що штрафи, за словами Кузьміна можуть становити близько 10% від обороту, варто відзначити, що в 2012 році оборот торгових мереж групи компаній Fozzy Group склав більше 26,3 млрд. грн. На кінець 2011 р. оборот Auchan в Україні досяг 5 млрд грн.