Активісти викрили схему миколаївських бізнесменів по розкраданню у держпортів 58,5 млн грн

Активісти викрили схему миколаївських бізнесменів по розкраданню у державних портів 58,5 млн грн. Про це на прес-конференції заявили активісти громадської організації "Злодіям по руках" і народний депутат України Олег Осуховський, голова підкомітету ВРУ з питань запобігання та протидії корупції.

В ході громадського розслідування було виявлено, що через корупційну схему у державного порту ДП "Одеський морський торговельний порт" було вкрадено і не повернуто морський буксир ГЕРМЕС вартістю 21 млн грн і розкрадений державний платіж ДП "Іллічівський морський торговельний порт" на суму 37,5 млн грн. За даними активістів, учасниками схеми є бізнесмени з Миколаєва - Сергій Машкаренко, директор ТОВ "Український правовий альянс" і Валерій Морозов, директор ТОВ "Порт-Сервіс", а також екс-начальники портів - Микола Павлюк, який є почесним президентом ДП "Одеський морський торговельний порт" та Геннадій Скворцов, який зараз очолює Іллічівську філію Адміністрації морських портів України.

Активісти зазначили, що за час існування схеми, а це більше 12 років, з 2003-2015 рік, правоохоронними органами відкривалися і закривалися кримінальні справи тричі в 2007, 2010 і 2012 році за статтею розкрадання в особливо великих розмірах і шахрайстві. Як заявив народний депутат Олег Осуховський, в 2014 році Генеральною прокуратурою в четвертий раз було відкрито кримінальну справу, але слідство знову затягується.

Відзначається, що фігуранти схеми через "фірми-прокладки" незаконно вивели з держвласності Одеського порту недобудований буксир Гермес з метою перепродажу його в 4 рази дорожче, а саме за 84,5 млн грн. Потім вони отримали державне замовлення на будівництво нового аналогічного буксира за 125 млн грн вже для Іллічівського порту. За оцінками експертів, ціна будівництва була завищена в два рази. Планувалося підсунути державі старий буксир Гермес замість будівництва нового, при цьому заробити більше 100 млн грн. В результаті державні гроші і майно було розграбоване, розповіла голова ГО "Злодіям по руках" Вікторія Кулаковська.

"Організатори використовували класичну схему відчуження державного майна. Під виглядом господарських операцій, легалізованих необхідними рішеннями судів, сталося розкрадання державного буксира "Гермес". Корумпована прокуратура Одеської і Миколаївської області чомусь не помічала злочини проти держави і не відстоювали інтереси держави в судах", - прокоментувала Ольга Мілетіч, юрист ГО "Злодіям по руках".

Як зазначається, розтрата державних коштів відбувалася за схемою: ТОВ " Порт-Сервіс, отримавши від Іллічівського порту 37,5 млн і заплативши близько 20 млн посередника ТОВ "Український правовий альянс" нібито за купівлю незавершеного буксира (хоча на той момент буксир юридично був власністю Одеського порту), а інші 17,5 млн відправив на фіктивні компанії, більшість з яких не мали до суднобудування ніякого відношення. Фактично, державні 37,5 млн були перетворені на власну вигоду. У 2012 році розкрадача державних мільйонів ТОВ "Порт-Сервіс" ліквідують через процедуру банкрутства.

"З корупційною можна боротися тільки гласністю з допомогою ЗМІ. Злодії і корупціонери повинні бути покарані згідно з чинним законодавством, а державне майно і гроші повернуті державі", - заявив Олег Осуховський.

On Top
Продовжуючи переглядати www.rbc.ua, ви підтверджуєте, що ознайомилися з Правилами користування сайтом, і погоджуєтеся з Політикою конфіденційності
Пропустити Погоджуюся