ua en ru

"Укрзалізниця" давно займається інтеграцією в Європу та Азію, - експерти

«Укрзалізниця» з середини минулого десятиліття веде роботу з оптимізації перевезень в Європу і готується включитися в активну співпрацю з Китаєм. Про це в інтерв'ю «Інвест Газеті» розповів начальник управління зовнішніх зв'язків УЗ Ігор Матвіїв.

«У пострадянських державах перевезення регламентуються Угодою про міжнародне залізничне вантажне сполучення (СМГС). А в Європі діють Єдині правила, закріплені Угодою про міжнародні залізничні вантажоперевезеннях CIM. Ми першими запропонували розробити єдину товарну накладну для цих систем , ще в 2003 р. А перший вантажний склад за уніфікованою товарної накладної CIM/СМГС було отруєно до Німеччини вже в 2006 р. Сьогодні нашу накладну використовують залізничні адміністрації кількох десятків країн», - зазначив Матвіїв.

За його словами, сьогодні Китай також розглядає можливість приєднання до CIM/СМГС. Якщо це відбудеться, вантаж з КНР можна буде перевезти до Західної Європи за одним документом, оформленим у електронному варіанті.

«Укрзалізниця» в такому трансконтинентальному транспортному коридорі зможе грати ключову роль. «До нашого західного кордону веде колія 1520 мм, а далі по всій Європі - 1435 мм. Тому на кордоні ми будемо перевантажувати товари в європейський рухомий склад у західному напрямку», - зазначив Матвіїв .

За його словами, УЗ технічно готова до збільшення обсягів міжнародних перевезень.

«У нас без перебільшення колосальний парк. Частка перевезень по залізниці в країнах ЄС становить близько 10%, у нас - близько 70 % всіх вантажних перевезень. ЄС може тільки мріяти про такі цифри. Навіть у наших найближчих західних сусідів - поляків - перевезення залізничним транспортом становлять лише 29%. Залізнична інфраструктура (на Заході) розвинена набагато гірше. СРСР орієнтувався на перевезення масових вантажів по залізниці. Тому стан інфраструктури по щільності і доступності у нас значно краще , ніж у середньому по Європі», - зазначив Матвіїв .

При цьому Матвіїв підкреслив, що по увазі держави до проблем залізничної галузі України значно поступаємося країнам ЄС: «Щорічна дотація з федерального бюджету Німеччини в DeutscheBahn (основний з/д оператор Німеччини) становить близько 20 млрд євро. А УЗ всі великі інфраструктурні проекти фінансує самостійно».

Можлива асоціація з ЄС суттєво вплине на вантажопотоки УЗ: «Експерти поки не беруться оцінити , наскільки більше зерна і металу ми будемо відправляти в ЄС , проте багато перешкоди на цих ринках знімаються з моменту підписання Угоди».

У майбутньому Україна може стати важливим хабом між Європою і Азією, уточнює видання.

«Для цього вже зараз реалізуються заходи щодо інтеграції залізниць України в транспортну мережу ЄС, зокрема, розвиток колії 1520 мм в Європі і модернізація ширококолійної гілки до Польщі через Ковель» , - зазначив старший аналітик ІК «Арт -Капітал» Олексій Андрейченко.