ua en ru

"Донбасаеро" планує передати чотири лайнери Windrose і розформувати флот, - учасники ринку

Флот авіакомпанії "Донбасаеро" може бути розформований, перевізник має намір передати половину літаків - чотири лайнера A320 - авіакомпанії Windrose для виконання чартерних рейсів, повідомляє видання "Комерсант-Україна" з посиланням на учасників ринку.

Про те, що "Донбасаеро" розформовувати свій флот, виданню повідомили одразу три учасники ринку. "За моєю інформацією, зараз чотири літаки Airbus A320 переоформляються на авіакомпанію Windrose. По решті літаків остаточної інформації поки немає", - відзначило джерело, знайоме з планами "Донбасаеро".

Гендиректор авіакомпанії Windrose Володимир Каменчук підтвердив цю інформацію. "За домовленістю з лізингодавцем, ми плануємо найближчим часом отримати чотири літаки від "Донбасаеро", один з них надійде до нас на днях", - зазначив пан Каменчук.

Власники "Донбасаеро" вирішили, що таким великим літакам краще літати з Києва, а не Донецька, пояснює менеджер. "Нам ці літаки потрібні більше на літній період", - уточнив Каменчук.

Тим часом гендиректор "Донбасаеро" Олег Новіков заявив, що поки компанія не передає літаки: "Ми як працювали, так і працюємо. У нас вісім літаків, нічого не змінилося". За даними відкритої системи реєстрації повітряних суден airfleets.net, зараз флот "Донбасаеро" складають сім суден A320-200 і один A321-200. За Windrose числяться A320-200 (1 літак), A321-200 (2), Dash-8-200 (1), Embraer 195 (2) і McDonnell Douglas MD-81/82/83 (5). Втім, дані в цій системі оновлюються із запізненням, а сайт "Донбасаеро" практично не діє.

"Донбасаеро" входить в альянс "Українська авіаційна група" (УАГ). Група була створена в 2007 р. "Аеросвітом" і "Донбасаеро", в 2010 р. до них приєдналася "Дніпроавіа". Найбільшими акціонерами "АероСвіту" є структури "ПриватБанку", підконтрольні Ігорю Коломойському, а також співголова наглядової ради "Аеросвіту" Григорій Гуртовий - за станом на 2010 р. в сумі вони володіли близько 52% акцій. Структурам пана Коломойського належить також "Дніпроавіа", на балансі якої перебувають і Дніпропетровський аеропорт, і "Донбасаеро".

Фактично маркетингом, продажами та комерційними перевезеннями пасажирів у складі УАГ займається "АероСвіт". "Донбасаеро" можна назвати технічною авіакомпанією: її рейси вже давно переведені під коди "АероСвіту", компанії співпрацюють на умови договору про надання транспортних послуг. Весь цей час "Донбасаеро" спеціалізується на експлуатації та надання в мокрий лізинг повітряних суден Airbus, а також виконує чартерні рейси. За такою ж схемою в цьому році почала працювати і авіакомпанія "Дніпроавіа", що спеціалізується на експлуатації регіональних літаків Embraer.

В прес-служба "АероСвіту" заявили, що компанія "не є стороною взаємин між компаніями "Донбасаеро" і Windrose, тому не може коментувати питання комплектації флоту цими перевізниками". Однак в авіакомпанії зазначили, що мають договори про надання транспортних послуг (літаків та екіпажів) з обома перевізниками, і передача "Донбасаеро" частини флоту Windrose на них не відіб'ється: "У міру необхідності ми зможемо використовувати літаки Airbus 320, незалежно від назви компанії -експлуатанта. Такі договори у нас діють з багатьма перевізниками .

Читайте також: Юрій Ємельянов призначений гендиректором "АероСвіту"

Акціонери авіакомпаній прагнуть оптимізувати витрати. Даних про фінансові показники "Донбасаеро" немає. Але за підсумками 2011 р. "АероСвіт" отримав 1,45 млрд грн чистого збитку, "Дніпроавіа" - 373,8 млн грн.

"Донбасаеро" була чартерним партнером "АероСвіту", як і Windrose. Але у Windrose досить позитивний імідж і більш здорове фінансове становище. Можливо, таким чином акціонери авіакомпаній УАГ прагнуть поліпшити фінансовий стан перевізників", - припускає джерело, знайоме з планами" Донбасаеро ".

У "Донбасаеро" залишилася технічна ремонтна база, нагадує джерело в УАГ. Однак поки в Donbassaero Maintenance Centre (підрозділ "Донбасаеро") призупинено дію сертифіката Part-145 EASA (Європейське агентство з безпеки авіації), що дозволяє компанії ремонтувати зареєстровані в ЄС літаки.