ua en ru

"ВКонтакте" змінить алгоритм наповнення стрічки новин

"ВКонтакте" змінить алгоритм наповнення стрічки новин Фото: соціальна мережа "ВКонтакте" ("Ведомости")

"Потрібно створювати інструменти, які будуть відділяти головне від другорядного", - зазначив гендиректор соцмережі Борис Добродєєв

Найбільша російська соціальна мережа "ВКонтакте" тестує новий алгоритм формування стрічки новин. Про це в інтерв'ю газеті "Комерсант" розповів генеральний директор "ВКонтакте" Борис Добродєєв.

Як зазначає видання, майбутній спосіб наповнення http://vk.com/feed(#) може прийти на зміну хронологічному порядкку відображення повідомлень.


За словами Добродеева, головним викликом для соцмереж є боротьба з інформаційним перевантаженням, тому "потрібно створювати інструменти, які будуть відділяти головне від другорядного".

Зокрема, "ВКонтакте" тестує "алгоритмічну стрічку новин", і це повинно посприяти вирішенню даної проблеми.

Так, якщо зараз стрічка новин вибудовується в хронологічному порядку і не містить фільтрів, то алгоритмічна стрічка буде визначати, яка інформація важлива для конкретного користувача, і буде видавати її в пріоритетному порядку, "відсікаючи спам і інформаційний шум", пояснив гендиректор VK.com.

Водночас у користувачів залишиться можливість зберегти хронологічну стрічку, уточнив Добродєєв.

Алгоритмічна стрічка новин, яка виводить найбільш цікаві користувачеві записи, існує в соцмережі "ВКонтакте" в 2012, але зараз компанія тестує "нові, більш розумні і просунуті алгоритми", зазначив РБК прес-секретар "ВКонтакте "Євген Красніков, відмовившись розкривати точні принципи роботи нового алгоритму, посилаючись на комерційну таємницю.

Якщо ранній алгоритм аналізував пости друзів користувачів на кількість набраних лайків та коментарів, то новий - більш складний, що враховує інтереси користувача комплексно, заяивили в материанской Mail.ru Group.
За користувачем залишається вибір між хронологічної та алгоритмічної стрічками - для цього в меню стрічки доступний перемикач "показати усі новини/показати найбільш цікаві". Крім того, алгоритмічна демонстрація повідомлень може стати для користувачів соцмережі показом "за замовчуванням".

Також стало відомо, що новий алгоритм буде працювати не тільки на десктопної версії соцмережі, але і на мобільних пристроях. Зараз через смартфони і планшети "ВКонтакте" відвідують близько 70% користувачів соцмережі.

Відмова від хронологічного показу оновлень - тенденція, якої дотримуються багато соціальні мережі. Найбільша в світі соцмережа Facebook вже кілька років використовує алгоритмічний порядок формування стрічки новин. У лютому 2016 року представники компанії відзначали, що в черговий раз оновлять свій алгоритм показу, грунтуючись на результатах опитування тисяч користувачів. Facebook приділяє особливу увагу таким чинникам, як це публікації - які пости користувачі хочуть прокоментувати, лайкнути або поділитися ними, а також які посади вони хочуть бачити у своїй стрічці.

Раніше в березні сервіс Instagram оголосив про перехід до алгоритмічного відображення фотографій і відео у стрічці користувача, обґрунтувавши це тим, що користувачі пропускають 70% публікацій, тому повинні мати можливість побачити у стрічці головне в той момент, коли відкривають додаток.

Нагадаємо, на початку лютого про намір перейти до алгоритмічного принципом формування стрічки оголосив і сервіс мікроблогів Twitter, також умолчавший про принципи "відсіювання" повідомлень для демонстрації.