ua en ru

Техногенна катастрофа Києва і всієї України може відбутися найближчим часом

Чим загрожує столиці та всій країні відмова роботи Бортницької станції аерації.

Не лише киянам, а й усій Україні загрожує техногенна та екологічна катастрофа, якщо найближчим часом не провести реконструкцію Бортницької станції аерації - б'ють на сполох у "Київводоканалі".

"Бортницька станція - це три блоки очищення, - розповідає Вікторія Яковлєва, радник голови правління з інформаційної політики" Київводоканалу ". - Три лінії очистки, які вводились в експлуатацію в різні роки, з зростання потреби міста у воді".

Вона каже, що на сьогоднішній день технічний стан БСА - критичне, її системи - вкрай зношені, а реконструкція найближчим часом - просто необхідна.

"Якщо розглядати категорії" відмінну "," хорошу "," задовільну "і" незадовільну ", так стан, напевно, вже більше незадовільний, - підтверджує слова Вікторії Олександрівни Володимир Бражник, директор Бортницької станції. - Проблема дуже велика. І для міста, і для станції ".

Він розповідає, що найголовніші аспекти проблеми - це максимальний знос обладнання блоків, особливо - першого і другого, а також - мулові поля. "Там у нас накопичено вже понад 10 млн кубометрів опадів, і це - дуже велика проблема підприємства", - говорить він.
Реальна загроза всій країні
Якщо системи Бортницької станції відмовлять, жителі столиці будуть сидіти без води.

"Постачання води в місті буде мінімальна, водоспоживання буде обмежено до рівня, так званої," екологічної броні ", - розповідає Яковлєва. - Стоки також нікуди буде приймати - адже в нас тільки одна станція". БСА - це дійсно єдине очисну споруду Києва, в той час як столиці інших держав мають по кілька подібних споруд.
"Аварія на станції загрожує Києву тим, що буде обмежено водопостачання міста. Вода подаватиметься за графіком", - додає Володимир Бражник.

Однак не тільки у Києва будуть проблеми, якщо на станції щось піде не так. У "Водоканалі" кажуть, що відмова її систем чреватий повної екологічною катастрофою для всієї країни.

"Якщо буде заражена річка Дніпро, то це вже техногенна катастрофа, - зазначає Вікторія Яковлєва. - У зв'язку з тим, що Київ знаходиться вище за течією, вся територія України, яка використовує воду з Дніпра, потрапить під загрозу екологічного забруднення".
При цьому, як у "Київводоканалі", так і на Бортницькій станції вважають, що станція може відмовити практично в будь-який момент. "Ось в цьому році, в січні місяці була велика аварія на колекторі. Це може повторитися в будь-який момент в іншому місці", - говорить директор БСА, Володимир Бражник.

Аварія, яка сталася вночі 17 січня цього року, трапилася з причини провалу на самопливному Лівобережному колекторі. Розмір ями склав 10 на 10 метрів, а глибина - 8 метрів. Тоді в "Київводоканалі" наголосили, що неодноразово інформували про катастрофічну ситуацію на станції та необхідності її модернізації.

"Ми справляємося з ситуацією, але зможемо протриматися максимум ще рік-два", - додає Вікторія Олександрівна.
"З шапкою - по світу"

Необхідно реконструювати всі три блоки станції одночасно, а для цього потрібна величезна сума - 5 мільярдів гривень. Однак на даний момент, немає комплексного проекту реконструкції.

"Реконструкція станції вимагає величезних витрат, - говорить Вікторія Яковлєва. - Для того, щоб реконструювати таку велику станцію потрібно, щоб був проект. Але досі повного проекту реконструкції Бортницької станції немає".

Місто виділити таку суму не може тому, що її просто немає в жодному міському бюджеті - вважає Яковлєва. "Місто не потягне таких грошей. Ми вважаємо, що це має виділити уряд", - говорить вона.

"Тут треба вже йти, напевно," з шапкою по світові "- адже необхідно 5 мільярдів гривень, - зазначає Володимир Бражник. - Таких грошей ні в кого немає. Тож, хто буде їх виділяти - це важке запитання".

Що робити?

"Враховуючи той стан, в якому зараз знаходяться Бортницька станція аерації і мулові поля, можна сказати, що даний об'єкт є джерелом екологічної небезпеки не тільки для Києва, але і для міст, розташованих нижче за течією Дніпра", - говорить Денис Москаль, голова постійної комісії Київської міської ради з питань екологічної політики, голова Партії Зелених України.
Він говорить, що відходи на Бортницькій станції просто складуються і ніяк не переробляються тоді, як про такий підхід в світі вже давно забули. При цьому споруди станції, що забезпечують очищення стічних вод, були побудовані ще в 50-60-х роках минулого сторіччя, і зараз знаходяться в зношеному стані.

"Бортницька станція аерації потребує комплексної реконструкції. Однак це дуже дорогий проект для столичного бюджету, - вважає Москаль. - Вартість реконструкції і модернізації станції становить близько 500 мільйонів євро. Це непосильне сума для міського бюджету, особливо враховуючи, що вилучення з бюджету Києва до загальнодержавний в 2013 році складуть понад 8 мільярдів гривень ", - розповідає він.

Він вважає, що для реконструкції станції необхідно впроваджувати механізми державно-приватного партнерства. "Упевнений, що використання таких механізмів дасть можливість і залучити необхідні кошти для реконструкції станції, і зберегти її у власності міста", - говорить він.