ua en ru

Нові правила українського ДАІ

Стануть штрафувати за ремені, ловити лихачів на відстані, а за несплату штрафу відберуть авто.

Вже найближчим часом водіїв чекають нові вимоги ДАІ, спрямовані на підвищення безпеки на дорогах. Про них розповів нам головний даішник країни - начальник Департаменту ДАІ МВС України Валерій Лозовий.

Про ЦИФРИ. У 2012 році ДАІ зареєструвала 30536 ДТП з потерпілими, це трохи менше, ніж у 2011-му. Загинули 5046 чоловік, це приблизно та ж цифра, що і рік тому (тоді - на 138 осіб менше). Тобто в кожне шосте ДТП відносило життя людини, в кожному третьому випадку гинули пішоходи. Головні причини аварій - перевищення швидкості (кожен четвертий випадок) та порушення правил маневрування (кожен п'ятий).

Про ШВИДКІСТЬ. Так як наші лихачі все ще займають перше місце в рейтингу причин аварій, то ДАІ не буде збільшувати до 80 км / год з нинішніх 60-ти дозволену швидкість руху в містах на 3-4-смугових дорогах з розділовим загородженням (лише на автомагістралях можна їхати і 150 км / год), хоча правила це допускають. Такий експеримент був у 2009 році в Києві, але через рік його припинили, тому що збільшилася аварійність. Зате незабаром почнеться масова установка на дорогах держзначення (наприклад, Київ-Одеса) автоматичних реєстраторів швидкості «Гарпун» (ціна кожного - близько 100 тис грн. - Авт.), Які в режимі реального часу передадуть фото автомобіля-порушника на найближчий пост ДАІ. Водія зупинять і складуть протокол.

Про ремені. У ДАІ обіцяють знову взятися за ремені безпеки. Після введення кілька років тому підвищених штрафів водії пасажири стали пристібатися, але нині повсюдно це ігнорується. Так що ДАІ активізує свій контроль. У разі порушення водія оштрафують на 51-85 грн.

Про європротокол. Без участі ДАІ документи про аварію як і раніше оформляють у поодиноких випадках, так що роботи в цьому сенсі у даішників не поменшало, їм як і раніше доводиться виїжджати на дрібязкове ДТП. Водії кажуть, що викликати ДАІ їм радять в страхкомпаніях, та й не всі вміють грамотно все оформити самі. У відповідь ДАІ збирається навчати майбутніх водіїв в автошколах, як правильно заповнити протокол без інспектора, і проводити роботу із страховиками.

Про штрафи. Номери авто тих, хто не сплатив штраф, через місяць потрапляє в базу даних ДАІ. Дорога сканується в автоматичному режимі на 95-ти постах по всій Україні, авто неплатника затримують і викликають держвиконавця. Далі два варіанти - негайна оплата штрафу з пенею або продаж машини.

Юрист Олексій Святогор позитивно оцінює новинки в роботі ДАІ, але вважає, що в них є недоліки. Наприклад, контроль за ременями, на його думку, перетвориться в «кампанійщину», мовляв, складання протоколів - справа довга і водії стануть відкуповуватися, щоб не чекати. «А дані« Гарпун »можна оскаржити в суді: мовляв, за кермом був друг, який вийшов в найближчому селі ще до стаціонарного поста ДАІ, це він перевищив швидкість. Шукайте його, а я їхав за правилами », - говорить Святогор.