ua en ru

Євроавтопром критикує боротьбу ЄС з вихлопами

Автор: RBC.UA
Європейські автовиробники назвали плани Євросоюзу значно зменшити викиди вуглекислого газу за рахунок поліпшення конструкції нових автомобілів незбалансованими і збитковими.

Європейські автовиробники назвали плани Євросоюзу значно зменшити викиди вуглекислого газу за рахунок поліпшення конструкції нових автомобілів незбалансованими і збитковими. Про це повідомляє Бі-Бі-Сі. У заяві Асоціації європейських автовиробників мовиться, що пропозиції Європейської комісії завдадуть збитку європейській економіці в тому, що стосується "добробуту, зайнятості і потенційного зростання". За їхніми словами, цілі ЄС є вибіркові і призведуть до скорочень і перенесення виробництва автомобілів до інших країн. Президент Асоціації Серджіо Маркіонне закликав уряди країн ЄС і Європейський парламент розробити прийнятну стратегію і заявив, що є інші способи скоротити викиди парникових газів до атмосфери. Проте європейський комісар з промислової політики Гюнтер Ферхойген закликав автовиробників поставитися до пропозиції ЄС як до можливості розвитку та інновацій. Оприлюднені пропозиції Єврокомісії спрямовано на зниження викидів двоокису вуглецю на 25% - з нинішнього середнього показника в 160 гр. на 1 км пробігу для легкових машин до 120 г/км.. Спочатку єврокомісар із питань охорони довкілля Ставрос Дімас пропонував досягти цього показника назагал за рахунок технологічних новинок. Проте він натрапив на негативну реакцію автоіндустрії в Німеччині і свого колеги з промислової політики Г.Ферхойгена. Вони говорили, що нові правила непропорційно вдарять по німецькій промисловості, що випускає багато крупних автомобілів із високим рівнем CO2. Врешті плановий показник скоректували, але європейських виробників у будь-якому випадку пропонується зобов'язати до 2012 р. впровадити конструктивні зміни, що зменшують вміст вуглекислоти у вихлопі на 18%, - до 130 г/км.. Цей показник є усередненим для всього парку нових легкових автомобілів. Викиди конкретних моделей сильно розрізняються залежно від розміру. Далі - до рівня 120 г/км. - викиди CO2 автомобілями передбачається скорочувати іншими методами: зокрема, розширивши застосування біопалива, а також перейшовши на вдосконалені типи покришок. Крім того, для цього буде потрібно, щоб водії вчасно перемикали швидкості. Нові пропозиції навряд чи буде оформлено в законодавстві Євросоюзу раніше, ніж 2008 р. Транспорт є єдиною галуззю економіки Європи, в якій викиди CO2 безперервно зростають випереджальними темпами протягом усіх останніх 15 років. Крім автотранспорту, чимдалі більше викидів припадає на авіацію.