ua en ru

Світове судноплавство витратило на сомалійських піратів майже 7 млрд дол

Автор: RBC.UA
Діяльність сомалійських піратів завдає серйозної шкоди світовій економіці. Згідно з підрахунками експертів американського фонду One Earth Future, витрати судноплавної галузі та урядів перевищили 6,9 млрд дол, повідомляє "Росія 24".

Діяльність сомалійських піратів завдає серйозної шкоди світовій економіці. Згідно з підрахунками експертів американського фонду One Earth Future, витрати судноплавної галузі та урядів перевищили 6,9 млрд дол, повідомляє "Росія 24".

Зростання витрат пов'язано з тим, що середній обсяг викупу збільшився на 25%. Однак, найбільше втрат зазнають компанії контейнерних судоперевезень - 2,7 млрд дол, оскільки судам в прибережних з Сомалі водах доводиться різко збільшувати швидкість, що збільшує витрати на пальне. Крім цього, варто враховувати високу вартість страховки вантажів, що дуже чутливо реагує на активність піратів. Ще однією суттєвою статтею витрат компаній є забезпечення судів збройним супроводом, що також є практично стовідсотковим захистом від піратів.

За оцінками фахівців, торік пірати отримали викуп за захоплені судна на загальну суму понад 160 млн. дол.

Раніше видання "Комерсант" приводило дослідження британського аналітичного центру Chatham House, в якому говорилося, що сомалійські пірати, вносять чи не найвагоміший внесок у розвиток економіки своєї країни.

Дослідження супутникових знімків показало значні зміни в житті сомалійців. Там, де десять років тому стояли старі дерев'яні будинки і не було ніякої інфраструктури, тепер видно житлові будинки, імовірно з цегли. Багато хто з них зовсім нові, біля будинків чимало автомобілів, ведеться промислова та комерційна забудова, нерідко зустрічаються радіощогли, зводяться готелі. Нічні знімки свідчать про значне збільшення споживання електроенергії, що побічно також вказує на підйом економіки.

Однак така позитивна картина справедлива не для всієї країни, а лише для кількох регіонів. Зокрема, для найбільших міст напівавтономної області Пунтленд Гарове і Босассо. Вважається, що саме в ці міста, розташовані далеко від берегів, йде велика частина добутих піратами грошей. А ті прибережні села, де пірати проводять більшість часу і звідки здійснюють свої напади, як і раніше живуть в злиднях.

Крім того, піратство забезпечує роботою значну кількість людей, які або займаються безпосередньо захопленням і грабуванням судів, охороною заручників, обслуговуванням піратів, або знаходять собі місце в тих містах, в які йдуть виручені гроші.

Нагадаємо, в січні повідомлялося, що моряки британського та американського кораблів зі складу місії по боротьбі з піратством в районі Африканського рогу заарештували 13 піратів. До цього, в Сомалі звільнили 15 грузинських і трьох турецьких моряків, які перебували в полоні у піратів більше року. Моряки були членами екіпажу судна MV OLIB G, захопленого у вересні 2010 р. За різними даними, пірати вимагали за звільнення моряків від 3 до 15 млн дол.. Чи був сплачений викуп, не уточнюється.

В кінця грудня 2011 р. пірати захопили біля узбережжя Оману італійський нафтохімічний танкер Enrico Ievoli, в екіпажі якого було п'ять громадян України, шість громадян Італії і сім громадян Індії.

Всього, за неповний минулий рік в полон до піратів потрапили 36 українських моряків. У 2010 р. пірати захопили 1181 заручників. Це, за даними Міжнародного морського бюро, найбільша кількість з 1991 р., коли було розпочато спостереження.