ua en ru

Рейтинг 8 найпровальніших IPO

Автор: RBC.UA
Опинившись в травні в списку найбільших IPO дітище Марка Цукерберга Facebook замкнуло рейтинг найневдаліших публічних розміщень. Після невдачі Facebook від планів вийти на IPO відмовилися 13 компаній.

Опинившись в травні в списку найбільших IPO дітище Марка Цукерберга Facebook замкнуло рейтинг найневдаліших публічних розміщень. Як повідомляє канал "Росія 24", після невдачі Facebook від планів вийти на IPO відмовилися 13 компаній.

1. Bats

Рейтинг 8 найпровальніших IPO

Дата IPO: 23 березня 2012 р.

Розмір IPO: 100 млн дол..

Підсумки IPO: Акції альтернативної фондової біржі, які пішли у світ на власному майданчику, в перші секунди торгів обвалилися з 15,25 до 0,04 дол. через помилки в програмному модулі визначення найкращої ціни. Торги паперами припинили, а потім і саме розміщення було скасовано. Андеррайтери, у т.ч. Morgan Stanley, втратили близько 7,1 млн дол.

2. Goldman Sachs

Рейтинг 8 найпровальніших IPO

Дати IPO: подача заявки - 24 серпня 1998 р., скасування - 28 вересня 1998 р.

Розмір IPO: 3 млрд дол..

Підсумки IPO: Прибуток Goldman Sachs знижувався напередодні виходу на біржу, а сама компанія стала занадто залежною від торговельних операцій. Після того як в серпні 1998 р. були подані документи для IPO, стало ясно, що капіталізація інвестбанку буде занадто низькою. IPO було відкликано в жовтні 1998 р. Розміщення, в кінцевому підсумку, пройшло роком пізніше і зібрало 3,66 млрд дол., але стало плямою на репутації генерального директора Джона Корзайна, який згодом ще раз відзначився на посаді директора MF Global.

3. Solyndra

Рейтинг 8 найпровальніших IPO

Дати IPO: подача заявки - 18 грудня 2009 р., скасування - 18 червня 2010 р.

Розмір IPO: 300 млн дол..

Підсумки IPO: Компанія, яка виробляє сонячні батареї, була змушена відмовитися від планів виходу на біржу через свій жалюгідний фінансовий стан. Обсяг випущених облігацій компанії досягав 140,9 млн дол., потім вона отримала допомогу від уряду в розмірі 539 млн дол. Зрештою вона була змушена оголосити банкрутство в серпні 2011 р.

4. Prada

Рейтинг 8 найпровальніших IPO

Дата IPO: 17 червня 2011 р.

Розмір IPO: 3 млрд дол..

Підсумки IPO: За останні 11 років Prada намагалася вийти на біржу 4 рази. Перша спроба в 2001 р. була відкладена через терористичний акт 11 вересня. Друга і третя (в 2002 і 2008 рр.) не вдалися через зниження попиту на товари класу "люкс" і падіння на фондових ринках. Минулого року компанія, нарешті, розмістилася на Гонконзькій біржі. Їй вдалося залучити лише 2,1 млрд дол., що набагато менше, ніж планувалося.

5. Kozmo.com

Рейтинг 8 найпровальніших IPO

Дати IPO: подача заявки - 21 березня 2000 р., скасування - 18 серпня 2000 р.

Розмір IPO: 150 млн дол..

Підсумки IPO: Kozmo.com була інтернет-компанією, що займається доставкою товарів додому протягом години після замовлення. Вона стала жертвою краху "доткомів", що стався на початку нульових. Стартап не зміг знайти фінансування, і йому довелося оголосити про банкрутство.

6. Harrah's Entertainment

Рейтинг 8 найпровальніших IPOДати IPO: подача заявки - 18 жовтня 2010 р., скасування - 19 листопада 2010 р.

Розмір IPO: 575 млн дол.

Підсумки IPO: Публічне розміщення акцій - один із улюблених способів власників вийти з бізнесу. Якщо, звичайно, вони зможуть продати папери за гідною ціною. Однак учасники ринку змогли запропонувати за мережу казино не більше 10 дол. за акцію. TPG Capital і Apollo Global Management вважали капіталізацію в 3,3 млрд дол. занадто низькою, і вихід на біржу відклали на невизначений термін.

7. Current TV

Дати IPO: подача заявки - 28 січня 2008 р., скасування - 10 квітня 2009 р.Рейтинг 8 найпровальніших IPO

Розмір IPO: 100 млн дол..

Підсумки IPO: Виходу на біржу телевізійної мережі завадили ринкові умови, плани були зруйновані серйозним обвалом на світових фондових ринках. Таку ж долю спіткали ще 16 IPO, запланованих на початок 2008-2009 рр. Крім того, компанія стабільно працювала собі в збиток.

8. Facebook

Рейтинг 8 найпровальніших IPO

Дата IPO: 18 травня 2012 р.

Розмір IPO: 16 млрд дол.

Підсумки IPO: Найочікуваніше IPO року обернулося несподіваним фіаско. У перший день торгів котирування акцій швидко знизилися з 48 на відкритті до ціни розміщення 38, на якій вдалося затриматися тільки завдяки героїчним зусиллям андеррайтерів. Далі котирування найбільшої соціальної мережі почали просідати і вже втратили близько 25%.