ua en ru

Кабмін орендує літаки для повернення пасажирів "АероСвіту" в Україну, - Азаров

Автор: RBC.UA
Український уряд має намір профінансувати оренду літаків для повернення в Україну тих, хто не зміг повернутися на батьківщину у зв'язку зі скасуванням рейсів компанії "Аеросвіт". Про це заявив прем'єр-міністр України Микола Азаров, передає кореспондент РБК-Україна.

Український уряд має намір профінансувати оренду літаків для повернення в Україну тих, хто не зміг повернутися на батьківщину у зв'язку зі скасуванням рейсів компанії "Аеросвіт". Про це під час зустрічі з провідними вітчизняними науковцями-економістами заявив прем'єр-міністр України Микола Азаров (на фото), передає кореспондент РБК-Україна.

Читайте також: "Аеросвіт" скасував низку рейсів на 10 січня

За його словами, в Кабінеті міністрів вже провели нараду з цього питання. "Ухвалено рішення зобов'язати відповідні українські служби залучати літаки... У нас немає таких літаків. Є компанія для обслуговування перевезення вищих посадових осіб, але там немає авіапарку для перевезення такої кількості пасажирів. І ці літаки знаходяться в такому стані, що прем'єр-міністра можна перевозити, а звичайних громадян досить ризиковано".

Читайте також: У Таїланді 220 пасажирів не можуть вилетіти до Києва через затримку рейсу "АероСвіту"

Глава уряду переконаний, що проблема буде вирішена найближчим часом: "Я думаю, ми знайдемо фінанси та доручимо брати в лізинг і в оренду такі літаки для забезпечення вивезення наших пасажирів". Микола Азаров також доручив Міністерству інфраструктури терміново підготувати розпорядження уряду про використання в разі потреби коштів Резервного фонду для оплати повернення в Україну громадян. Причому компенсувати ці витрати за фактом зобов'язана авіакомпанія "Аеросвіт".

Крім того, Азаров повідомив, що після вирішення питання про швидке повернення українців додому уряд також має намір вивчити можливість виходу з ситуації, в якій опинилася компанія "Аеросвіт".

У той же час, згідно з офіційним прес-релізом компанії, "АероСвіт" продовжує реалізовувати програму реструктуризації компанії, про яку було заявлено в кінці 2012 року. Зокрема, в рамках реструктуризації передбачено часткове скорочення штату співробітників.

"Програмою передбачено значне скорочення операційних витрат "АероСвіту" і його поступовий вихід із зони збитковості. Частина операцій буде передана на аутсорсинг, буде переглянута маршрутна мережа, внаслідок чого зміниться структура авіакомпанії. Окрім цього, відбудеться її реорганізація і скорочення штату. З урахуванням запланованого скорочення персоналу, деякі співробітники авіакомпанії, у відповідності з національним трудовим законодавством, заздалегідь, ще в грудні, отримали попередження про звільнення", - йдеться в повідомленні.

Читайте також: "АероСвіт" у боротьбі за виживання

Відзначимо, напередодні під час зустрічі представників Мінінфраструктури та Державної авіаційної служби з керівництвом МАУ і "Аеросвіт" було заявлено, що авіакомпанія "АероСвіт" гарантує забезпечення перевезення пасажирів або компенсує вартість квитків.

Сьогодні також стало відомо, що кілька російських аеропортів подали в суд на "АероСвіт". Зокрема, ВАТ "Міжнародний аеропорт "Шереметьєво" і ЗАТ "ТЗК Шереметьєво" подали в арбітражний суд Москви позови про стягнення з авіакомпанії "АероСвіт" 3,02 млн дол. (91,74 млн руб.) та 1,42 млн дол. боргу. Крім того, ще два російських аеропорти подали позови про стягнення з "АероСвіт" боргу. Так, ВАТ "Міжнародний аеропорт "Краснодар" подало позов на 47,7 тис. дол. (1,45 млн руб.). У свою чергу ВАТ "Міжнародний аеропорт Сочі" подало позов на 30,5 тис. дол.

Як повідомлялося, авіакомпанія "АероСвіт" 5-8 січня була вимушена скасувати низку рейсів через припинення обслуговування в деяких аеропортах, зокрема у Варшаві, Стокгольмі, Копенгагені, Тель-Авіві. Сьогодні, 9 січня 2013 р., компанія скасувала 15 рейсів у міжнародному аеропорту "Бориспіль".

Читайте також: "АероСвіт" заявляє про необгрунтоване затримання своїх судів у ряді зарубіжних аеропортів

Відзначимо, у вівторок, 9 січня 2013 року, прем'єр-міністр України Микола Азаров доручив віце-прем'єр-міністру Олександру Вілкулу розібратися і підготувати пропозиції з проблемної ситуації з авіаперевізником "Аеросвіт".

Раніше, 29 грудня 2012 р., Господарський суд Київської області почав виробництво у справі про банкрутство авіакомпанії "Аеросвіт". Виробництво розпочато після розгляду відповідної заяви від авіакомпанії.

Читайте також: Turkish Airlines призупинила співпрацю з "Аеросвітом"

Раніше повідомлялося, що "Аеросвіт" поступиться частиною своїх рейсів конкуренту - "Міжнародним авіалініям України" (МАУ). Навесні 2013 р. МАУ почнуть здійснювати велику частину рейсів перевізника на своїх літаках, "Аеросвіт" буде виконувати функції маркетингового партнера на цих напрямках. МАУ буде потрібно істотно розширити флот і штат співробітників, і джерела не виключають, що це може бути зроблено за рахунок "Аеросвіту". Експерти відзначали, що "Аеросвіту" зараз вкрай необхідне партнерство з конкурентом: перевізник не може впоратися з фінансовими проблемами самостійно.

Читайте також: "Аеросвіт" заявив про скорочення штату

Авіакомпанія "Аеросвіт - Українські Авіалінії" заснована в 1994 р., базується в київському міжнародному аеропорту "Бориспіль". Має найширшу мережу регулярних міжнародних маршрутів. Обслуговує понад 60 міжнародних маршрутів до 34 країни, у тому числі п'ять трансконтинентальних безпосадкових повітряних ліній - в Нью-Йорк, Торонто, Пекін, Делі і Бангкок. Забезпечує перевезення пасажирів у найбільші міста України: Дніпропетровськ, Донецьк, Запоріжжя, Івано-Франківськ, Львів, Одесу, Сімферополь, Харків.

Авіакомпанія експлуатує флот у складі 28 повітряних суден виробництва компанії Boeing, включаючи вісім далекомагістральних Boeing 767 і 20 середньомагістральних Boeing 737. Також використовує літаки Airbus 320/321, Embraer 145, Embraer 190 і ATR-72.