ua en ru

BP пішла на мирову з постраждалими при розливі нафти в Мексиканській затоці

Автор: RBC.UA
Британська нафтова корпорація BP уклала мирову угоду з потерпілими при розливі нафти в Мексиканській затоці в 2010 р.

Британська нафтова корпорація BP уклала мирову угоду з потерпілими при розливі нафти в Мексиканській затоці в 2010 р., повідомляє Associated Press з посиланням на федерального суддю Карла Барб'єра.

Засідання суду, намічене на 5 березня, буде знову відкладено на невизначений термін у зв'язку з "новими позиціями сторін".

Нафтовий гігант домовився з позивачами про розміри компенсацій за збитки, завдані розливом нафти в 2010 р. Передбачається, що нові виплати з BP можуть розділити її компанія-субпідрядник Halliburton і оператор нещасливої ​​нафтової вишки Transocean. Сума досудової угоди оцінюється приблизно в 7,8 млрд дол.

Відзначимо, 1 лютого ц.р. суд у США звільнив нафтосервісну компанію Halliburton Co від матеріальної відповідальності за розлив нафти в Мексиканській затоці в 2010 р., звівши нанівець прагнення нафтової компанії BP розділити з партнерами витрати на ліквідацію наслідків катастрофи. Окружний суддя в Новому Орлеані постановив, що BP повинна звільнити Halliburton, яка займалася цементуванням зруйнованої свердловини Macondo, від позовів третіх сторін, навіть якщо буде доведена злочинна недбалість Halliburton.

Екологічна катастрофа біля узбережжя США почалася 20 квітня 2010 р. з вибуху метану на платформі Deepwater Horizon, що знаходилася під управлінням BP. В результаті НП загинуло 11 робітників платформи. Через два дні платформа затонула, а з пошкодженої свердловини на глибині 1,5 км почала витікати нафта.

В середині липня 2010 року витік вдалося зупинити, однак за час аварії у води Мексиканської затоки вилилося близько 4 млн бар. нафти. На сьогоднішній день BP витратила вже 8 млрд дол. на ліквідацію наслідків екологічної катастрофи та компенсації потерпілим. За оцінками аналітиків, аварія в кінцевому рахунку обійдеться BP в десятки мільярдів доларів.

Урядова комісія США вважає винуватцями аварії компанію BP, яка орендувала платформу і нафтове родовище "Маккондо", швейцарську Transocean, яка є власником родовища, а також американську Halliburton, яка займалася ліквідацією наслідків аварії. Першопричиною аварії названо "систематичні прорахунки в управлінні буровими роботами, ризиковані дії керівництва і відсутність належного контролю техніки безпеки".