ua en ru

В.Ющенко повернув до ВР три закони для повторного розгляду, - прес-служба Президента (доповнення).

Президент України Віктор Ющенко повернув зі своїми пропозиціями до Верховної Ради три закони для повторного розгляду. Про це повідомляє прес-служба глави держави. Зокрема, це закони "Про Дисциплінарний статут "Державної служби спеціального зв'язку та захисту інформації України", "Про організацію і порядок діяльності Верховної Ради України" та "Про тимчасові слідчі комісії, спеціальну тимчасову слідчу комісію і тимчасові спеціальні комісії Верховної Ради України". Згідно з аналізом зазначених законів, вони не є тими законами, які Президентом поверталися до Верховної Ради для повторного розгляду. На думку В.Ющенка, закон "Про Дисциплінарний статут "Державної служби спеціального зв'язку та захисту інформації України", всупереч нормам пункту 22 статті 92 Конституції України, містить неоднозначні положення щодо застосування дисциплінарних стягнень, не визначає обсяг повноважень осіб начальницького складу, які накладають стягнення і застосовують заохочення, не надає чітких визначень термінів, що застосовуються в законі. Це може призвести до різного їх тлумачення і неоднакового застосування, погіршить правове регулювання питань притягнення до дисциплінарної відповідальності, що, в свою чергу, може спричинити непередбачувані наслідки, зокрема, порушення конституційних прав і свобод громадян. Крім того, зазначені недоліки закону можуть поставити під загрозу діяльність Державної служби спеціального зв'язку та захисту інформації України як у мирний час, так і в особливий період. За словами Президента, законом "Про організацію і порядок діяльності Верховної Ради України" передбачено бланкетну норму, яка відсилає до інших джерел права і не створює належної правової бази для роботи парламенту, як того вимагає Конституція України. Крім того, положення закону санкціонує прийняття Регламенту Верховної Ради підзаконним актом. Це не відповідає статті 92 Конституції України, яка відносить питання організації і порядку діяльності Верховної Ради України до виключного регулювання законами. Зазначене положення закону не відповідає й нормам статей 6 і 19 Основного закону, за якими органи державної влади зобов'язані діяти лише на підставі та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами, здійснювати свої повноваження відповідно до законів України. Вказане положення закону також викладено і без урахування низки рішень Конституційного суду, що за статтею 150 Конституції України є обов'язковими до виконання на території України, в яких висловлено правову позицію стосовно Регламенту Верховної Ради, зазначає Президент. Передбачений положеннями закону "Про тимчасові слідчі комісії, спеціальну тимчасову слідчу комісію і тимчасові спеціальні комісії Верховної Ради України" спосіб регулювання організації і порядку діяльності комісій не відповідає частині п'ятій статті 89 Конституції України, за якою організація і порядок діяльності тимчасових спеціальних і слідчих комісій Верховної Ради встановлюються законом, частині другій статті 19 Конституції України, яка зобов'язує органи державної влади діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені, зокрема, Конституцією. Президент зауважує також, що з наведених положень закону випливає, що Регламент Верховної Ради приймається в іншій формі, ніж закон України. Такий підхід, зафіксований у законі, не відповідає пункту 21 частини першої статті 92 Конституції. В.Ющенко також вважає, що цим законом мають бути чітко визначені підстави створення комісій, які б кореспондувалися з конституційними повноваженнями Верховної Ради. Водночас має бути визначено і перелік питань, які не можуть бути предметом парламентського контролю шляхом проведення розслідування, в тому числі щодо діяльності судів зі здійснення правосуддя, встановлення винуватості конкретних осіб у вчиненні злочину, а також питань, які є предметом діяльності спеціальної тимчасової слідчої комісії. Зауваження глави держави викликає і спосіб законодавчого регулювання діяльності спеціальної тимчасової слідчої комісії. Крім того, він наголошує на необхідності законодавчого визначення вимог до постанови Верховної Ради про утворення тимчасової спеціальної комісії. Поширення на названу постанову вимог, які законом передбачені для постанови про утворення тимчасової слідчої комісії, вбачається неприйнятним, оскільки Конституцією України, зокрема її статтею 89, визначено різну мету утворення Верховною Радою тимчасових спеціальних та слідчих комісій.