ua en ru

У квітні порт Рені працює на 60% потужності через неконкурентні залізничні тарифи.

У квітні 2006 р. вантажообіг порту Рені збільшився вдвічі в порівняні з березнем але при цьому, порт працює на 60% потужності, повідомив сьогодні 1-й заступник міністра транспорту Василь Цибенко. За його словами, проектна потужність порту складає 14 – 16 млн т на рік, проте реальні показники значно нижчі, через неконкурентні тарифи на перевезення вантажів до порту залізницею. У зв"язку з цим, в травні мають пройти консультації між Укрзалізницею, та молдовською стороною, щодо опрацювання конкурентноздатного тарифу для вантажних перевезень залізницею. В.Цибенко зазначив, що порт працює із збитками. Зокрема, за березень збитки сягнули понад 1 млн грн. Кардинально змінити ситуацію, зможе будівництво залізничної гілки Ізмаїл-Рені. Крім того, ця гілка з"єднає Ізмаїл з румунською залізницею. Говорячи про подальшу долю існуючого залізничного маршруту, який проходить через Молдавію, В.Цибенко повідомив, що після побудови нової гілки, цей маршрут буде використовуватись лише в тій мірі "в якій буде відповідати національним інтересам України та буде вигідний власникам вантажів". Нагадаємо, під час свого візиту до Одеси 14.04.2006 р. прем"єр Юрій Єхануров доручив Мінтрансзв"язку якнайшвидше приступити до будівництва залізничної гілки Ізмаїл-Рені. Вартість будівництва гілки 68 км довжиною оцінюється в 130 млн дол. При цьому не враховується вартість будівництва інфраструктури та можливі витрати на викуп приватизованих ділянок землі.