Україна, Росія і Казахстан готові до формування зернового пулу для подальшої експансії на світові ринки.

Росія, Україна і Казахстан готові до формування спільного зернового пулу для подальшої експансії на світові ринки. Відповідні заяви зробили напередодні представники трьох країн в рамках Всесвітнього зернового форуму в Санкт-Петербурзі. Так, міністр сільського господарства РФ Олена Скринник озвучила пропозицію Росії про створення такого пулу держав - експортерів зерна в Причорноморському регіоні і підкреслила, що почати спільну роботу слід якнайскоріше. "Зволікати не можна, оскільки завойовані нашими країнами останніми роками ринкові позиції необхідно підкріпити серйозними інвестиціями в інфраструктуру, створивши міцний фундамент для конкурентоспроможності зерна з Причорноморського регіону", - сказала вона. На думку міністра, це дозволить понизити волатільность цін на світовому зерновим ринку і їх залежність від спекулятивних чинників. Крім того, загальними зусиллями буде простіше створити механізм сумісного інтернаціонального управління зерновими запасами, оптимізувати інвестиції на створення інфраструктури, орієнтованої як на внутрішні постачання, так і на експортних, відзначила Е.Скринник. "Не секрет, що наші країни мають деякі відмінності в класах пшениці, що поставляється на експорт, тому спільно ми можемо створити ширшу пропозицію для наших покупців", - підкреслила вона. У свою чергу міністр аграрної політики України Юрій Мельник підтвердив готовність української сторони до створення пулу. "Тільки у такому форматі вдасться відстояти інтереси виробників зерна", - відзначив він. За словами заступника міністра сільського господарства Казахстану Армана Євнієва, участь країни в зерновому пулі дозволить понизити транспортні витрати на постачання зерна. Він підкреслив, що це питання дуже хвилює казахстанських постачальників, оскільки тільки за рахунок збільшення транзитних тарифів одна тонна зерна в прийдешньому сезоні (2009-2010 сільгоспроку) може подорожчати більш ніж на 50 дол. "Ми могли б спільно використовувати портові і інші термінали, мати доступ до єдиного транспортного тарифу", - уклав він.
On Top
Продовжуючи переглядати www.rbc.ua, ви підтверджуєте, що ознайомилися з Правилами користування сайтом, і погоджуєтеся з Політикою конфіденційності
Пропустити Погоджуюся