Списання вагонів за віком створить штучний дефіцит і кризу в галузі перевезень, - експерт
Наміри "Укрзалізниці" списувати вагони за терміном експлуатації спровокує дефіцит вагонів на ринку перевезень і значно підвищить ціни на продукцію для кінцевого споживача.
Про це заявив президент "Укрметалургпрому" Олександр Каленков.
"Те, що знову винесли на розгляд цей незрозумілий проект, де збираються обрізати термін експлуатації вагонів - і якісних, і неякісних, всіх, - це призведе фактично до катастрофічних наслідків для "Укрзалізниці". Це створить штучний дефіцит. Це призведе до зростання ставок за користування вагонами. Це ляже вантажем на всіх вантажовідправників. І далі по всьому ланцюжку створення вартості", - пояснив Каленков.
Він також підкреслив: списання вагонів призведе до необхідності для УЗ купувати нові, в той же час у компанії є більш пріоритетні напрямки для інвестування - в оновлення локомотивів і залізничної інфраструктури, яка знаходиться в критичному стані.
"Саме це збільшить оборотність вагонів, вірніше, поліпшить оборотність вагонів. Саме це дозволить уникнути аварій на лінії тощо, підвищить ефективність роботи "Укрзалізниці", - пояснив Каленков.
За його словами, нема потреби списувати вагони, які ще можуть експлуатуватися, і тим самим створювати кризову ситуацію в залізничній галузі.
"Вантажні вагони їздять і ще можуть продовжувати їздити. Не потрібно створювати штучний дефіцит і штучну кризу на ринку", - підсумував Каленков.
Як відомо, Міністерство інфраструктури опублікувало новий наказ про обмеження термінів експлуатації вантажних вагонів залежно від віку.
Це вже не перша спроба відомства втрутитися у вагонний ринок: попередні спроби успіхом не увінчалися, а накази були відхилені регуляторною службою.
Раніше гендиректор Федерації роботодавців і транспорту України Володимир Гусак заявив, що керівництву УЗ слід думати про закупівлю локомотивів, яких катастрофічно не вистачає, а не про покупку нових вагонів.
Своєю чергою екс-міністр інфраструктури Володимир Омелян заявив, що оновлювати рухомий склад "Укрзалізниці" потрібно, але в першу чергу необхідно модернізувати залізничну інфраструктуру і підвищити якість перевезень.