ru ua

Рахункова палата: Призупинення спорудження метрополітенів у Києві, Дніпропетровську, Донецьку й Харкові загрожує техногенними аваріями.

Призупинення спорудження метрополітенів у Києві, Дніпропетровську, Донецьку й Харкові загрожує техногенними аваріями, зокрема, підтопленням ряду недобудованих та діючих ліній і станцій. Про це сказано у висновках Рахункової палати за результатами аудиту по реалізації держпрограми будівництва та розвитку мережі метрополітенів. Згідно з повідомленням, через відсутність системи організації та управління у сфері міського електричного транспорту в частині пріоритетності будівництва та розвитку мережі метрополітенів, відсутній розвиток мережі підземних шляхів у Харкові та Дніпропетровську, не введено в експлуатацію метрополітен у Донецьку. У висновках сказано, що 2,6 млрд грн, витрачених на виконання програми у 2006-2008 роках та I півріччі 2009 р., мали б вирішити проблему хоча б в одному з чотирьох зазначених міст. В результаті із запланованих 38,8 км і 46 станцій метрополітену наразі введено в експлуатацію лише у м. Києві 1,1 км ліній, дві станції метрополітену. Як наслідок, очікувані результати програми у соціальній, економічній, екологічній та технологічній сферах не будуть досягнуті до кінця 2010 р.

Рахункова палата відзначає, що українські підприємства не розпочали серійне виробництво конкурентоспроможного рухомого складу. За весь час придбано 42 вагони з 380, визначених програмою. З них лише 5 - вітчизняного виробництва. Не зменшено транспортного навантаження на вулицях зазначених міст, не поліпшено стан навколишнього середовища. З державного бюджету виділено 868 млн грн, або лише 17% до орієнтовного обсягу, визначеного програмою на 2006-2009 рр., за рахунок коштів місцевих бюджетів - 38%.

Через безконтрольність з боку замовника програми - Мінтрансзв'язку, замовників будівництва метрополітенів - Дніпропетровської, Донецької, Харківської обласних та Київської міської держадміністрацій 112 млн грн коштів держбюджету у 2006-2008 роках витрачено з порушенням законодавства та неефективно.

Внаслідок невиконання державної програми відсутнє покращення транспортного обслуговування населення у Києві, Дніпропетровську, Донецьку й Харкові, а призупинення спорудження метрополітенів загрожує техногенними аваріями - підтопленням ряду недобудованих та діючих ліній і станцій, наголошує Рахункова палата.