ru ua

Рахункова палата: Вартість автомагістралі через Дніпро в Запоріжжі через неефективне використання коштів зросла в 2,7 рази – до 5,2 млрд грн

Через затягування будівництва та відсутність контролю за розподіленням коштів проектна вартість автомагістралі через річку Дніпро в Запоріжжі зросла в 2,7 рази проти початкової за проектом (1,9 млрд грн) і на даний час становить 5,2 млрд грн. Про це повідомили в прес-службі Рахункової палати за підсумками аудиту ефективності використання коштів держбюджету, виділених у 2010-2011 рр. на зазначене будівництво.

"Через затягування будівництва, відсутність належного контролю на центральному і місцевому рівнях за використанням бюджетних коштів проектна вартість автомагістралі зросла в 2,7 раза проти початкової за проектом (1,9 млрд грн) і на даний час становить 5,2 млрд грн. Починаючи з 2004 р. на будівництво цього об'єкта загалом використано 1,4 млрд грн", - пояснили в Рахунковій палаті.

Колегія також постановила, що виконком Запорізької міської ради як замовник і головний розпорядник коштів на будівництво автотранспортної магістралі через Дніпро у м. Запоріжжя не забезпечив ефективного використання коштів державного бюджету, виділених на зазначену мету. У 2010 р. - січні-вересні 2011 р. було неефективно витрачено 116,4 млн грн (понад 30% від загального обсягу одержаних фінансових ресурсів).

Спорудження автомагістралі через Дніпро в Запоріжжі, розпочате в жовтні 2004 р., за планом мало завершитися у 2009 р., проте терміни фінансування і виконання робіт зривались, через що будівництво затягнулось, об'єкт перетворився на довгобуд. Графіки робіт на 2010 р. - січень-вересень 2011 р. виконані лише на 65%.

Зокрема, генеральний підрядник ПАТ "Мостобуд" (м. Київ) у травні-серпні 2011 р. отримав як аванс 70 млн грн бюджетних коштів на будівництво автомагістралі. "Однак у встановлений законодавством 9-місячний термін зазначені кошти не були використані, більше того - в порушення чинного законодавства не повернуті замовнику. Отже, фактично відбулося безвідсоткове кредитування комерційної структури", - зазначили в Рахунковій палаті.

Для добудови об'єкт у вересні-жовтні 2011 р. передали в управління Державному агентству автомобільних доріг України ("Укравтодор"). За новим плановим терміном введення мосту в експлуатацію має відбутися у грудні 2012 р. Проте, як наголосила колегія Рахункової палати, в цілому рівень будівельної готовності автомагістралі на 1 січня 2012 р. становив лише 34%. від загального обсягу, роботи на більш ніж третині споруд і транспортних розв'язок взагалі не розпочаті.

Крім того, за результатами аудиту, комунальне підприємство "Управління капітального будівництва" у 2010-2011 рр. неефективно використало 31 млн грн бюджетних ресурсів на спорудження плавучого крана для потреб автомагістралі. На його зведення, починаючи з 2004 р., загалом неефективно витрачено 79,5 млн грн, що дорівнює майже половині кошторисної вартості пристрою. Тим часом технологічної необхідності у зазначеному обладнанні наразі немає, оскільки в "Укравтодорі" є власна відповідна техніка. Питання щодо доцільності добудови плавкрана або його продажу досі не вирішено, додали в Рахунковій палаті.

Нагадаємо, Президент України Віктор Янукович в березні 2012 р. заявив, що будівництво транспортної магістралі через Дніпро в Запоріжжі має бути завершене якомога швидше.