ua en ru

Зростання цін у вересні-листопаді викликане об'єктивними чинниками, а не помилками Нацбанку або уряду, - економіст.

Зростання цін у вересні-листопаді викликане об'єктивними чинниками, а не помилками Нацбанку або уряду в управлінні фінансами. Таку думку висловив РБК-Україна кандидат економічних наук, колишній урядовий секретар КМУ Віктор Лисицький. На його думку, конкретні види економічної діяльності, такі як виробництво соняшникової олії, надання послуг, не впоралися з викликами поточного року, до яких відносяться глобальний підйом цін на продовольство, посуха, підвищення ціни на газ і нафту, і вимушено підняли ціни. Для вирішення цих проблем, вважає експерт, потрібний діалог з тими або іншими національними товаровиробниками, який, ще не відбувся. Як відзначає експерт, світові ціни будуть рости, викликаючи відповідне дорожчання наших внутрішніх цін. Продуктивна протидія цьому процесу може грунтуватися тільки на істотному підвищенні продуктивності праці в цілком певних видах економічної діяльності. "Товаровиробники мають право в 1000-й раз нагадати владі про невиконані обіцянки - зі стимулювання оновлення застарілих основних активів введенням високотехнологічного, найсучаснішого устаткування, про обіцянки урегулювати складнощі з відкриттям, веденням і закриттям бізнесу, нагадати про неувагу до прискорення розвитку національних конкурентних переваг, особливо ефективних видів діяльності", - вважає В.Лисицький. Ривок цін у вересні-листопаді поточного року боляче вдарив по найбідніших українцях, пояснив експерт. Тим не менше, за словами В.Лисицького, його відмінність від 90-х років минулого сторіччя принципова, по-перше, загальне зростання цін, на відміну від початку 90-их, генерується підйомом цін окремих груп товарів і послуг, навіть окремих товарів. Наприклад, ціна на соняшникову олію виросла на 68,6% в порівнянні з листопадом минулого року, на яйця - на 49,8%, на борошно - на 36,9%. Майже не виросли ціни на одяг і взуття - всього на 1,8%, на побутову техніку, меблі, домашній текстиль, килими - на 2,6%. Послуги, якщо зіставляти період з періодом 11 міс. 2007 р. до 11 міс. 2006 р.) підскочили на 37,4%.