ua en ru

РФ відновлює виробництво літаків Ан-124 "Руслан", в якому братимуть участь українські розробники і виробники.

Росія відновлює зупинене в середині 1990-х років виробництво найбільших в світі серійних вантажних літаків Ан-124 "Руслан", в якому братимуть участь українські розробники і виробники повідомляє «Комерсант-Україна» .

У розпорядженні опинився датований 10 грудня перелік доручень Президента РФ Дмитра Медведєва, згідно якому уряду, зокрема, доручено "передбачити в проекті держпрограми озброєння до 2020 р. створення 20 модернізованих військово-транспортних літаків Ан-124" і сприяти Об'єднаній авіабудівній корпорації (ОАК) в просуванні цієї продукції на внутрішньому і зовнішньому ринках. Термін виконання доручення - до 1 червня 2010 р.

У Міноборони РФ інформація про таке рішення поки не поступала, сказав офіційний представник міністерства. Але переговори про відновлення виробництва "Русланів" тривають вже давно. "Чималий обсяг попередніх робіт вже виконаний: підписані домовленості по реалізації цього проекту на рівні юридичних осіб - підприємств України і Росії, сформована попередня зовнішність літака, є низка варіантів - від глибшої модернізації, до косметичної", - повідомив заступник генерального конструктора АНТК ім. Антонова (розробник "Руслана") Олександр Ківа.

Укладення твердого контракту з військовими на крупну партію літаків було головною умовою ОАК для відновлення їх серійного виробництва на Ульяновскому заводі "Авіастар-СП". Згідно бізнес-плану проекту, рентабельність розробки нової модифікації Ан-124 із збільшеною вантажопідйомністю (з 120 т до 150 т) забезпечується при стартовому замовленні на 40 машин. А без врахування заявки Міноборони РФ портфель цивільних замовлень вже налічує 62 літаки. Восени Мінтранс РФ збирав попередні заявки авіакомпаній на придбання Ан-124: "Волга-Дніпро" заявила про готовність купити 40 машин, воронежська "Політ" - 15, український АНТК - 5, еміратська компанія Maximus - 2 літаки.

На розробку і запуск серійного виробництва "Русланів" буде потрібно в цілому 500 млн дол., при цьому ціна одного такого літака може скласти 200 млн дол., що забезпечить "хорошу рентабельність", повідомило раніше високопоставлене джерело в ОАК.