ru ua

Причини кризи "Аеросвіту" - конфлікт акціонерів і "хвороби росту" ринку, - секретар спостережної ради

Головними причинами кризи авіакомпанії "Аеросвіт" є конфлікт між її акціонерами і деструктивна позиція окремих акціонерів авіакомпанії, внаслідок чого з 2010 р. по даний час з скликаних п'ятдесяти семи зборів акціонерів відбулися лише два.

"Це пов'язано з існуючим внутрішньокорпоративним конфліктом між акціонерами авіакомпанії "Аеросвіт". Відправними точками цього конфлікту стали спроба структур, пов'язаних з ТОВ "Генавианвест" (акціонер "Аеросвіту", афільований з холдингом EastOne), відібрати пакет акцій в одного з акціонерів авіакомпанії, а також спробою проведення незаконної приватизації державного пакета акцій авіакомпанії, яка планувалася восени 2009 року. Це зробило свій внесок у той стан, в якому зараз знаходиться "Аеросвіт", - вважає секретар спостережної ради авіакомпанії "Аеросвіт" Максим Юхименко. - "На двадцяти шести з цих п'ятдесяти семи зборів виносилися питання "про затвердження істотних угод і дій", що перебувають виключно у компетенції загальних зборів акціонерів. З двадцяти шести зазначених відбулося лише одне збори акціонерів".

Іншою важливою причиною кризи "Аеросвіту" є несприятлива бізнес-середа, гальмує розвиток вітчизняного ринку пасажирських авіаперевезень, проблеми законодавчого характеру.

Зокрема, президент авіакомпанії "Міжнародні авіалінії України" (МАУ Юрій Мірошников зазначив, що є питання, які лежать в рамках не найбільш вдалого застосування законодавства у ситуації з аеропортами, наслідком якого є зростання витрат авіакомпаній.

"Аеропорт (Бориспіль) не вправі розпоряджатися площами. Площі під оренду, як для комерційних структур (магазинів, д'юті фрі, кафе, ресторанів), так і авіакомпаній, повинні розподілятися через конкурси, що проводяться Фондом держмайна. Це процеси тривалі, що займають від чотирьох місяців до півроку. Ціни оренди астрономічні, ці ціни вище, ніж при оренді приміщень на Хрещатику. Все це тут же буде відображатися на пасажирах - ми (авіакомпанії) не можемо субсидіювати оренду. Ми повинні будемо це вкладати в свої тарифи та перекладати на пасажирів. Даний питання ще не вирішене. Він важливий, хворобливий, чутливий для всіх. Для авіакомпаній, які можуть зіткнутися з фізичними обмеженнями при можливості їх зростання. Для аеропорту, який повинен навчитися ефективно керувати тим господарством, яке знаходиться в його розпорядженні. Для держави, яка повинна отримувати ефективну віддачу від інвестицій. Відкритий він і для пасажирів", - зазначив Мірошников.