ua en ru

Польська Empik Media & Fashion Group вирішила закрити в Україні компанії Maratex

Компанія Empik Media & Fashion Group (EM&F) прийняла рішення про відхід з fashion-сегменту.

Компанія Empik Media & Fashion Group (EM&F) прийняла рішення про відхід з fashion-сегменту. Про це повідомив генеральний директор Maratex (належить EM&F) в Україні Кароль Ульц, пише "Комерсант-Україна".

За станом на кінець 2013 р. компанія об'єднувала десять магазинів (OVS, Esprit і River Island) в Україні. Група закриває магазини OVS (три торгові точки).

"Що стосується майбутнього п'яти магазинів Esprit і двох River Island, то остаточне рішення по них не прийнято. Ми ведемо переговори про можливі форми співпраці. Про результати можна буде говорити не раніше, ніж через півроку", - уточнив Ульц.

У Gruppo Coin (володіє OVS) вчора на запит не відповіли. У російському офісі Maratex заявили, що мова йде тільки про закриття українських магазинів компанії.

Maratex заснована в 2006 р. в результаті злиття російської BTI-Systems (одежні марки Esprit, Peacocks і Lulu Castagnette) і Baza (український франчайзі Esprit). Пізніше близько 30% акцій Maratex були продані скандинавському інвестиційному фонду Mint Capital за 6,1 млн дол. У 2007 р. польська група EM&F придбала близько 43% акцій рітейлера (приблизно 10% акцій, продав Mint Capital, решту - приватні інвестори). Тоді експерти оцінювали суму угоди в 20-25 млн дол. Умови договору передбачали опціон на викуп ще 30% акцій Maratex. Мова йшла про пакет засновників мережі Володимира Луніна, Віктора Васильєва та Дмитра Єрмоленко, а також кількох менеджерів. Вчора в Maratex уточнили, що господа Лунін і Єрмоленко акціями компанії вже не володіють.

Про можливості закриття свого fashion-сегмента EM&F заявляли ще восени минулого року.

"У зв'язку з низькими фінансовими показниками франчайзингових магазинів керівництво компанії розглядає можливість відходу з fashion-сегмента протягом наступних 12 місяців", - говорилося в останньому фінансовому звіті групи.

За 2013 р. EM&F провела реструктуризацію портфеля брендів, в результаті чого були розірвані договори з чотирма компаніями (Aldo, Orsay і Tally Weijl, а також Peacocks через її банкрутство). Слід зазначити, що в Україні мережа OVS і Maratex працювали не за системою франчайзингу. Для розвитку мережі в минулому році сторонами було створено спільне підприємство (СП). Maratex також вела переговори з River Island про створення СП.

Empik Media & Fashion Group займається дистрибуцією різних товарів і розвитком роздрібних мереж. Станом на кінець вересня 2013 р. група об'єднувала 632 магазину, включаючи торгові точки з продажу одягу і взуття (Esprit, GAP, Aldo, River Island, OVS, Converse), дитячих товарів Smyk, книг Empik, а також шкіл вивчення іноземних мов " Speak Up". Продажу за дев'ять місяців 2013 р. становили 2,25 млрд злотих (719 млн дол.), EBITDA - 94 млн злотих (30 млн дол.).

Учасники українського роздрібного ринку відзначають, що зараз Maratex пропонує рітейлерам придбати у нього River Island і Esprit.

"Мова йде про перепродаж ексклюзивної франшизи і переуступку прав оренди магазинів, як це було у випадку з Aldo", - розповіло джерело на ринку.

Топ-менеджер однієї з компаній уточнив, що щодо River Island переговори ведуться з MD Group (ТМ Tommy Hilfiger, Oggi, Sasch). Її директор з розвитку Мар'яна Набока підтвердила, що компанія отримала пропозицію від Maratex, але від коментарів відмовилася. Отримати коментарі в River Island вчора не вдалося. У головному офісі Esprit відмовилися що-небудь коментувати до публікації піврічного звіту (очікується в кінці лютого).

Бренди River Island і Esprit представлені в одній ціновій категорії (середній сегмент), хоча перший практично не пропонує повсякденний одяг, на відміну від другого.

"Зараз роздрібний одежний ринок переживає не кращі часи. На ринок виходять нові гравці, але при цьому споживач не став витрачати більше", - заявив навесні минулого року Єрмоленко, пояснюючи бажання розвивати новий бізнес - магазини аксесуарів, косметики і товарів для дому.

Слід зазначити, що в минулому фінансовому році (завершився в червні 2013 р.) Esprit показав зниження продажів на 14%. У компанії це пояснили падінням продажів у європейському регіоні, на який припадає 78% продажів Esprit.