ua en ru

За неофіційними даними, 15 країн ЄС готові надати Держмитниці доступ до інформації про імпорт

В ЄС 15 країн готові надати Держмитниці Україні доступ до інформації про відправника та одержувача вантажу, його вагу і коди товарів. Про це повідомляє "Комерсант-Україна".

Вчора в рамках європейського форуму керівників митних служб країн ЄС, кандидатів на вступ до ЄС і країн СНД глава Держмитниці Ігор Калєтнік спробував активізувати переговори про обмін попередньою митною інформацією з ЄС. Київ отримав підтримку цієї ініціативи ще в ході минулорічної конференції "Східне партнерство". "Йде процес ліквідації технічних перешкод. Кожна держава ЄС має узгодити свою позицію спочатку всередині країни, а потім з Єврокомісією", - уточнив він.

Отримання доступу до інформації дозволить митникам дізнаватися характеристики імпортного товару ще до моменту перетину ним кордону. "Якщо не буде обміну інформацією, все залишиться як і раніше - постійні розвантаження-завантаження, огляди. Ми хочемо, щоб ніхто не міг вплинути на процедуру митного контролю, вартісні характеристики з метою зменшення оподаткування. База повинна бути наповнена за рахунок інформації, яку ми отримаємо, і не буде необхідності оглядати транспортні засоби", - вважає Ігор Калєтнік.

Зазначимо, вчора повідомлялося, що поки Україна обмінюється даними про транспортні засоби з Польщею і Молдовою, готується пілотний проект з Білорусією, проект з Туреччиною - на етапі технічного узгодження. "Я не є технічним фахівцем, але ми бачимо, що пілотні проекти працюють між країнами-членами східного сусідства та країнами ЄС. Це один з кращих шляхів налагодження обміну попередньою інформацією, бар'єрів ми не бачимо", - заявив генеральний директор генерального директорату з оподаткування та митного союзу Єврокомісії Ханс Зурек.

Один з високопоставлених учасників переговорів повідомив виданню, що ініціативу української митниці підтримують 15 країн ЄС, серед яких - Польща, Словаччина, Угорщина і Румунія, а також Бельгія, Фінляндія та Швеція. За його словами, Україна претендує на отримання даних, які містяться в книжці Carnet TIR: вагова характеристика вантажу, інформація про його відправника та одержувача, коди товарів. "Про дані за митною вартістю мова не йде. В ЄС вважають, що вона містить багато комерційної інформації, - додає співрозмовник газети. - ЄС хоче оцінити ефективність процедури обміну даними з Росією, яка здійснюється з 2009 року, і обов'язково відвідати пункт пропуску України з Молдовою, на якому ми обмінюємося відповідними даними".

Ні Калетник, ні співрозмовник видання не змогли спрогнозувати, коли Україна підпише відповідну угоду з країнами ЄС. Хоча раніше директор департаменту митного контролю та оформлення Держмитниці Сергій Семка заявляв, що до кінця 2012-го-початку 2013 року Україна "перейде до питань налагодження обміну інформацією".

На думку співголови митного комітету "Європейської бізнес асоціації" Дениса Шендрика, підписання договору про зону вільної торгівлі з ЄС могло б прискорити процес узгодження. На першому етапі, відзначає він, навіть обсягу наданої інформації - від кількості транспортних засобів до ваги вантажу - буде достатньо. "Однак це лише дозволить митниці виявляти контрабандні потоки. А якщо говорити про повноту сплати податків, то потрібна митна вартість", - вважає Шендрик.

У той же час член правління Асоціації митних брокерів Борис Магаричев впевнений, що доступ до інформації на 80% перекриє канали ухиляння від сплати податків. "Це убезпечить країну від нечистих на руку бізнесменів, які намагаються занижувати сплату податків. Але питання в іншому - чи буде митниця сприймати отриману інформацію в повному обсязі та оформляти за першим методом (за ціною контракту) або вона продовжить працювати по своїй базі?" - резюмує він.

Читайте також: Товарообіг між Україною і ЄС за 2012 р. перевищить 30 млрд дол