ua en ru

О.Дубина: При нинішньому транзитному завантаженні ГТС ідея газотранспортного консорціуму застаріла.

Враховуючи існуюче невисоке транзитне завантаження української ГТС газотранспортний консорціум є застарілою ідеєю, заявив в інтерв'ю "Дзеркалу тижня" екс-голова правління НАК "Нафтогаз України" Олег Дубина.
"Він (газотранспортний консорціум) був потрібний в 2003 р. для будівництва нової гілки магістрального газопроводу з пропускною спроможністю близько 30 млрд куб. м туркменського газу в рік і з виходом до Європи. А при нинішньому транзитному завантаженні ГТС це застаріла ідея", - сказав він.
На його думку, плани по збільшенню потужності української ГТС без врахування потреб ЄС в російському газі є недалекоглядними. "Сьогодні ніхто навіть не говорить про потенційно обіцяні фінансовими євроінститутами мільярди доларів на реконструкцію української ГТС. Тому що збільшувати потужність нашої ГТС без врахування планів ЄС по закупівлі російського газу і планів "Газпрому" - віртуальна задумка", - зазначив О.Дубина.
Він впевнений, що перед можливим початком створення консорціуму необхідно чітко визначити приналежність окремих частин ГТС. "Потрібно спочатку навести лад і з'ясувати, кому і яка частина ГТС належить: Фонду держмайна, міністерству або НАК? А потім ухвалювати рішення. Я взагалі вважаю, найбільшою невдачею те, що "Нафтогаз" досі не акціонований. Тому що не може така компанія, як "Нафтогаз України", ефективно працювати, якщо над нею постійно є уряд, змушуючи вирішувати не властиві завдання" НАК, - заявив екс-глава "Нафтогаза".
При цьому колишній голова НАК зазначив, що за минулі два роки в реконструкцію об'єктів газотранспортного комплексу було вкладено півтора відсотки від загальних річних надходжень компанії.
"Цих коштів вистачало на фінансування лише найнеобхідніших заходів. На жаль, все, що розповідають про реконструкцію ГТС - це, вибачте на слові, бізнес від лукавого", - сказав О.Дубина.