ua en ru

В Україні почалося будівництво двухколейного залізничного Бескидського тунелю

На кордоні Львівської та Закарпатської областей на дільниці Бескид-Скотарське почалося будівництво нового двухколейного залізничного Бескидського тунелю. Про це повідомляє прес-служба Міністерства інфраструктури України.

Зазначимо, що Бескидський тунель має стратегічне значення, оскільки за маршрутом, на якому він розташований, перевозяться вантажі до західного кордону країни, а також понад 40% транзитних вантажів у напрямку Західної та Центральної Європи.

Бескидський тунель - другий за довжиною залізничний тунель в Україні. Тунель був побудований за часів Австро-Угорської імперії, в 1886 р. і на сьогодні є бар'єрним місцем V Критського Міжнародного транспортного коридору, який проходить по території Італії, Словенії, Угорщини, Словаччини, України та Росії (Трієст-Любляна-Будапешт-Братислава-Ужгород-Львів), оскільки це єдина одноколійна ділянка на всій його довжині.

Враховуючи тривалий термін експлуатації, внесення конструктивних змін при електрифікації ділянки Мукачево-Лавочне (1954-1956 рр.), деформацію і руйнування дренажної системи, тунель знаходиться на останній стадії зносу.

Щоб забезпечити безперебійний та безпечний рух, а також збільшити пропускну спроможність цієї (поки проблемної) ділянки, залізничники взялися за реалізацію проекту будівництва нового тунелю. Він пройде на відстані 30 м ліворуч від чинного. Його довжина складе 1 тис. 764,5 м, проляже на 182-метровій глибині від поверхні Бескидського хребта (781-807 м над рівнем моря). Його оснастять сучасними приладами робочого і аварійного освітлення, вентиляції, відеоспостереження, контрольними датчиками визначення рівня шкідливих газів, а також постійного моніторингу внутрішнього стану тунелю, засобами сигналізації і зв'язку, пожежної безпеки і системою антикорозійного захисту. Проектом передбачено спорудження 49 ніш і 12 камер, розташованих відповідно через 60 м та 300 м в шаховому порядку з кожного боку по всій довжині тунелю. Для проходу обслуговуючого персоналу та можливої евакуації людей, між старим і новим тунелями передбачено будівництво трьох евакуаційних збійок (переходів).

Після будівництва нового двухколейного тунелю пропускна спроможність збільшиться з 47 до 100 пар поїздів у добу і швидкість проходження тунелю зросте з 40 до 60 км/год.

Нагадаємо, за словами віце-прем'єр-міністр України Олександра Вілкула вартість реконструкції Бескидського залізничного тунелю в Карпатах складе більш 200 млн євро.