ua en ru

На ринку нафтопродуктів не існує монопольних змов, - учасники ринку.

На ринку нафтопродуктів не існує монопольних змов. Про це заявили в ході прес-конференції європейської бізнес-асоціації "Проблеми ціноутворення і контролю за якістю нафтопродуктів на ринку України" учасники ринку й експерти, передає кореспондент РБК-Україна.
За словами гендиректора мережі АЗС "Шелл" в Україні Вільяма Козика, при формуванні ціни компанії керуються світовими цінами на нафту, запасами нафтопродуктів і роздрібними цінами конкурентів. Тому, за його словами, на ринку досить жорстка конкуренція. Запізнення порівняно з динамікою світових цін він пояснив більш тривалими термінами переробки нафти і нафтопродуктів і транспортуванням на АЗС.
За словами В.Козика оператори брендових мереж знаходяться в нерівних умовах порівняно з операторами дешевого та низькоякісного бензину. Оскільки значну частину коштів доводиться витрачати на поліпшення сервісу і якість нафтопродуктів. Тоді як мережі обкладаються податками в однакових умовах.
"Надалі ми будемо керуватися тільки ринковими цінами на нафтопродукти, як це було і раніше. Ми маємо значну частку витрат на утримання наших мереж, а також закупівлю нафтопродуктів", - заявив В.Козик.
Як відзначив у ході прес-конференції президент "ТНК-ВР Коммерс" Сергій Лізунов, закупівля сировини становить 80% витрат при виробництві нафтопродуктів.
За його словами, коливання на світових ринках почали спостерігатися в лютому, проте українські роздрібні мережі не підіймали ціни на нафтопродукти, тоді як у середині березня їм довелося це зробити під натиском зростання світових цін і збитків у 2009 р.
Він відзначив, що реалізація нафтопродуктів у цілому за 2009 р. скоротився на 17%, тоді як у І кварталі 2009 р. він знизився на 40%.
За словами директора консалтингової групи "А-95" Сергія Куюна, говорити про монополізацію ринку немає ніяких підстав, оскільки більше 50% ринку контролюють дрібні і середні компанії, які активно демпінгують за рахунок продажу неякісних нафтопродуктів.
За його словами, в грудні 2009 р. брендові оператори ринку ("Окко", Wog, "Шелл") отримали істотні збитки. У той же час протягом січня-лютого ціни штучно заморожувалися за допомогою демпінгу одного з операторів під впливом президентських виборів.