ua en ru

Молдова ввела спецмито для імпортерів продукції в пластиковій упаковці.

Влада Молдови ввела спеціальне мито для імпортерів продукції в пластиковій упаковці або тетрапаках - соків, пива, води, молочних товарів. Як повідомили РБК в парламенті республіки, введення спеціального збору з кожного імпортера такого роду продукції в пластиковій упаковці або тетрапаках передбачають поправки в закон про плату за забруднення навколишнього середовища, які депутати прийняли напередодні в першому читанні. Автори законопроекту, яким є група парламентаріїв, відзначають, що мета поправок - стягування плати з імпортерів продукції в пластиковій упаковці або тетрапаках за забруднення навколишнього середовища від цих видів одноразової упаковки, яку складно утилізувати. Планується, що зібрані кошти акумулюватимуться в Національному екологічному фонді і спрямовуватимуться на фінансування екологічних проектів, зокрема по зберіганню, сортуванню, переробці і утилізації відходів. Передбачається, що введення спецзбору для імпортерів в пластиковій упаковці або тетрапаках безалкогольних напоїв і пива зведе до мінімуму об'єм відходів і підвищить рівень відповідальності виробників. Законопроект передбачає, що за кожен пакет тетрапак або пластикову упаковку місткістю до 1 літра імпортерам доведеться платити по 0,5 лея (0,05 дол.), за упаковку об'ємом від 1 до 3 літрів - 1 лий (0,1 дол.), зверху -3 літрів - 1,5 лея (0,15 дол.). Депутати парламенту Молдови відзначають, що в даний час молдавські виробники продукції в пластиковій упаковці або тетрапаках сплачують відповідний збір, на відміну від імпортерів такого роду продукції. У Молдові більшість реалізованих соків, молочної продукції, напоїв є продукцією імпортного виробництва. Молдавські виробники велику частину своєї продукції поставляють на експорт. Так, виробник соків, завод Орхей-Віт в 2007 р. виготовив 12,5 млн пакетів соку в тетра паку, з яких 8,5 млн штук було експортовано в інші країни, і лише 4 млн пакетів соку реалізовано в Молдові. В той же час, продаж імпортних соків в 2,5 разу перевищує об'єм продажів продукції молдавських виробників.