ua en ru

КСУ визнав неконституційними ряд положень закону про вибори Президента України (доповнення).

Конституційний суд України (КСУ) визнав неконституційними ряд положень закону України про вибори Президента України. Відповідне рішення КСУ, прийняте 19 жовтня, оприлюднив сьогодні голова КСУ Андрій Стрижак, передає кореспондент РБК-Україна. Зокрема, КСУ визнав неконституційними положення, які визначають перебування на консульському обліку обов'язковою умовою реалізацію права обирати на виборах Президента.

Також КСУ визнав неконституційними положення закону про вибори Президента в частині вимоги до кандидата у члени окружної дільничної комісії проживати у межах відповідного територіального округу або міста, на території якого розташований цей округ.

Також КСУ визнав неконституційними положення ч. 4 ст. 99 закону про вибори Президента і ч. 6 статті 117, ч. 12 ст. 176 Кодексу адміністративного судочинства України, що встановлюють заборону на здійснення судом повноважень щодо забезпечення позову у зборах, які стосуються призначення, підготовки і проведення виборів Президента України.

Також КСУ визнав неконституційною частину 7 ст. 84 закону про вибори Президента, згідно з якою забороняється звертатись до ЦВК зі скаргами, що стосуються підготовки і проведення виборів Президента у день голосування і наступні дні виборчого процесу.

Крім того, КСУ визнав неконституційними положення закону про вибори, згідно з яким позови щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів виборчого процесу, не розглянуті судом протягом двох днів з часу закінчення голосування на виборчих дільницях, залишаються без розгляду.

Разом з тим КСУ визнав конституційним положення закону про вибори Президента щодо порядку скасування рішення про реєстрацію кандидата на пост Президента України. КСУ зазначив, що рішення ЦВК про скасування реєстрації кандидата може бути оскаржене до суду кандидатом на пост Президента на підставі ст. 55 Конституції України та норм Кодексу адміністративного судочинства.

Також КСУ визнав конституційним положення закону про вибори Президента України, яким скасовуються відкріпні посвідчення.

Також КСУ визнав конституційними положення закону, згідно з якими непідписання або відмова у підписанні протоколу підрахунку голосів на виборчій дільниці окремими членами комісії не має правових наслідків для дійсності протоколу і не виключає можливості оскарження його дійсності.

Крім того, КСУ визнав конституційним позиції закону про те, що скарги щодо предметів, суб'єктів оскарження, які не розглядаються виборчими комісіями і про які йдеться у конституційному поданні, можуть бути розглянуті у судовому порядку. Також КСУ визнав конституційними положення Кодексу адміністративного судочинства України, якими встановлюються скорочені строки розгляду позовних заяв.

Також КСУ визнав неконституційним положення Кодексу адміністративного судочинства, згідно з яким протоколи територіальних (окружних) виборчих комісій щодо встановлення підсумків голосування у межах територіального виборчого округу під час проведення виборів Президента України, народних депутатів, а також протоколи про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці оскарженню в судовому порядку не підлягають.

Також КСУ припинив конституційне провадження стосовно положення закону про вибори Президента, що встановлює розміри застави. Положення закону про вибори Президента та Кодексу адміністративного судочинства визнані неконституційними, втрачають чинність з дня ухвалення КСУ цього рішення.

Нагадаємо, 7 жовтня КСУ почав розгляд справи про конституційність ряду окремих положень закону "Про вибори Президента" на підставі представлень Президента України. Закон №4741 "Про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо виборів Президента України" був прийнятий ВР 24 липня 2009 р. 18 серпня 2009 р. В.Ющенко наклав вето на новий закон про вибори глави держави, але 21 серпня 2009 р. Верховна Рада подолала вето Президента. 9 вересня 2009 р. нова редакція закону про вибори набула чинності за підписом голови Верховної Ради Володимира Литвина.