ua en ru

Китай хоче ввести загороджувальні мита на європейські вина

Китай хоче ввести загороджувальні мита на європейські вина, що може стати серйозним ударом по експортному бізнесу, в першу чергу, Іспанії і Італії. Аналітики вважають, що подібний крок Пекіна стане черговим витком торгових воєн: раніше Євросоюз обіцяв підняти митні тарифи на сонячні панелі і схвалити екологічні квоти для авіаперевізників.

"Європейці намагаються реалізувати свої вина за нечесними цінами", - цитує газета China Daily неназваного представника Асоціації виробників спиртних напоїв Китаю. За словами чиновника, існує багато доказів того, що Євросоюз дотує своїх винарів. У КНР подібні заяви зазвичай робляться з відома центрального уряду, і їх слід розглядати в контексті загострення торгових воєн. Раніше 25 європейських виробників сонячних панелей висунули вимогу про введення митних обмежень на імпорт аналогічної продукції з Піднебесної, а Мінторг КНР у відповідь оголосив, що проведе перевірку того, чи не занижено ставки, за якими німецькі фірми ввозять в Китай необхідний для випуску цих панелей кремній.

Продукція іноземних виноробів зуміла пробитися на китайський ринок тільки в 2005 р., коли СОТ вдалося добитися від влади Піднебесної зниження ввізних мит. З тих пір європейці довели розмір своєї частки на ринку вина Китаю до 15%. У 2011 р. винороби з країн ЄС продали в Китаї приблизно 170 млн л своєї продукції.

"Китай має достатній потенціал, щоб завдати удару у відповідь, якщо Євросоюз офіційно оголосить про початок перегляду митних тарифів на імпорт китайського обладнання, для якого використовують енергію сонця установок", - наводить China Daily слова іншого експерта. На думку співрозмовника газети, підвищення митних зборів на імпортні вина послужить захисту інтересів Піднебесної в рамках СОТ. У зв'язку з цим відповідні звернення вітчизняних виробників вина уряд КНР може розглянути "вже дуже скоро".

Введення загороджувального податку на дорогі імпортні вина вдарило б у першу чергу по проблемних країнах Південної Європи. Французькі і німецькі вина відносяться в Китаї найчастіше до продуктів більш високого цінового сегмента, а іспанські та італійські вина зазвичай окупують насамперед полиці з більш дешевими напоями.

На світовому ринку вина країни Євросоюзу домінують, займаючи частку в 70%. Китай є для ЄС важливим регіоном продажів, у зв'язку з тим, що добробут населення тут постійно зростає. При цьому середній клас в КНР явно наслідує західний образ і стиль життя, так що тут користується попитом все, що вважається більш вишуканим, ніж традиційні рисова горілка і пиво. Згідно з оцінкою галузевих експертів, ринок вина зростає в Піднебесній щороку на 20%. У 2011 р. його обсяг досяг 1,6 млрд пляшок. Прогнозується, що вже через два роки КНР вийде за цим показником на шосте місце у світі.

Зазначимо, Китай також вивчає можливість поставок кримських вин в країну.