ua en ru

"Газпром": Газотранспортний консорціум не є тією платою, за яку РФ готова знизити ціну газу для України.

Газотранспортний консорціум не є тією платою, за яку РФ готова знизити ціну газу для України, передає "Комерсант-Україна" з посиланням на джерела в російському уряді і "Газпромі".
"Як ідея він (консорціум) вимагає докладного аналізу та розробки нового техніко-економічного обґрунтування. Зараз не 2002 р., і ми повинні зрозуміти, на яких умовах отримаємо газотранспортну систему в концесію і як включити європейського партнера в консорціум в рамках обмежень Третього енергопакету (забороняє володіння трубою і продаж газу юрособою)", - пояснило джерело в "Газпромі". "Пропозиції щодо консорціуму і навіть з розширення присутності "Газпрому" на внутрішньому ринку України нам нецікаві, поки не буде зрозуміла вся схема, в якій можна працювати", - додав співрозмовник видання, уточнивши, що обсяг продажів газу Україні на 2010 р. знижений до 33,75 млрд куб. м (67% до контракту від 19 січня 2009 р.), і на цьому поступки закінчилися.
У російському уряді зазначають, що переговори українського і російського прем'єрів Миколи Азарова і Володимира Путіна повинні вийти за межі газової сфери. "Перш за все ми хочемо отримати гарантії українського уряду щодо захисту інтересів російського бізнесу від рейдерських атак в цій країні", - повідомив співрозмовник видання. В.Путін на переговорах з урядом Юлії Тимошенко неодноразово піднімав питання повернення "Татнафті" 60% акцій "Укртатнафти", які відсудила група "Приват" українського підприємця Ігоря Коломойського.
Також, Росії цікавий проект будівництва виробництва ядерного палива, який екс-Президент Віктор Ющенко мав намір доручити американцям, тоді як за нього боровся "Росатом". Новий Президент України Віктор Янукович вже доручив уряду М.Азарова розібратися з цим питанням, а заодно - обговорити можливість добудови спільно з РФ трьох блоків АЕС. "Є також спільні проекти в авіабудуванні, металургії", - повідомив представник уряду РФ.
Питання можливого об'єднання російського і українського авіапрому встав відразу після створення у 2005 р. у Росії на базі великих авіазаводів "Об'єднаної авіабудівної корпорації" (ОАК). Зараз російські та українські підприємства спільно створюють новий регіональний пасажирський літак Ан-148 (розроблений українським АНТК ім. Антонова) і відновлюють серійне виробництво найбільшого в світі рампового вантажного літака Ан-124 "Руслан". Минулого року президент ОАК Олексій Федоров називав логічною інтеграцію з АНТК ім. Антонова. До цих пір ОАК приєднувала до себе підприємства шляхом обміну контрольного пакета його акцій на невеликий пакет акцій самої корпорації.