ua en ru

Формування державного замовлення в Україні є неконтрольованим, неефективним та збитковим, - Рахункова палата.

Формування державного замовлення в Україні є неконтрольованим, неефективним та збитковим для держави процесом. Такий висновок аудиту Рахункової палати, повідомляє прес-служба відомства. Існуюча система формування, розміщення та виконання державного замовлення є "абсолютною профанацією", оскільки кошти фактично спрямовуються на утримання окремих бюджетних установ, без дотримання принципів конкуренції на ринках товарів, робіт і послуг. Державне замовлення не забезпечує задоволення пріоритетних державних потреб необхідних для розв'язання найважливіших соціально-економічних проблем, сказано у висновках. Так, при визначеній у 2008 р. питомій вазі 8,4% обсягу державного замовлення у передбачених видатках загального фонду державного бюджету, 83,6% спрямовано на підготовку фахівців науково-педагогічних та робітничих кадрів, підвищення їх кваліфікації, а решта (16,4%) на інші державні потреби. При цьому, з понад 200 державних програм лише близько 40, що до того ж мають вузьковідомчу спрямованість, враховані певним чином під час формування показників державного замовлення у 2008 р. А такі соціально-спрямовані програми, зокрема, як боротьба зі СНІДом, туберкульозом, онкологічними захворюваннями, подолання бідності, взагалі не були включені до державного замовлення, як пріоритетні. У 2008 р. з державного бюджету на потреби освіти виділено 14 млн 104 тис. грн, що складає близько 6% ВВП і наближається до показника провідних держав. Однак, як встановлено в ході аналізу Рахункової палати, реальний стан працевлаштованих випускників, які навчалися на умовах державного замовлення, склав лише 19,2% від загальної кількості випускників. Тобто, державні кошти, витрачені на їх навчання, були використані неефективно. Оскільки Мінекономіки не забезпечив організацію управління процесом формування держзамовлення, створення єдиної концепції визначення пріоритетних напрямів держзамовлення та координацію своїх дій з державними замовниками, це призвело до фактичного обслуговування інститутом держзамовлення вузьковідомчих інтересів. Як наслідок, у постанові уряду від 17 квітня 2008 р. № 443 юридично необґрунтованим є обсяг державного замовлення на суму 660 млн 196 тис. грн. Тобто, формування державного замовлення в Україні є неконтрольованим, неефективним та збитковим для держави процесом.