ua en ru

Fitch: У разі реструктуризації боргу "Нафтогазу", це не розглядатиметься як подія суверенного дефолту.

Міжнародне рейтингове агентство Fitch Ratings заявляє, що не розглядатиме примусову реструктуризацію боргу державної енергетичної компанії НАК "Нафтогаз України" ("CС/Rating Watch "Негативний") як подію суверенного дефолту, хоча агентство визнає, що в цьому випадку можливі негативні наслідки для настроїв інвесторів по відношенню до країни. Про це мовиться в повідомленні агентства. Довгострокові рейтинги дефолту емітента ("РДЕ") України в іноземній і національній валюті знаходяться на рівні "B" з "Негативним" прогнозом. "Проведені 5 серпня урядом України виплати по єврооблігаціях у розмірі 0,5 млрд дол. указують на те, що здатність і готовність обслуговувати державний борг в даний час зберігається, чому сприяє фінансова допомога від МВФ", - відзначає директор в аналітичній групі Fitch по суверенних рейтингах Ендрю Кохун. "Проте кредитоспроможність України залишається під тиском зважаючи на вплив серйозної економічної і фінансової кризи, що зберігається, і у зв'язку з невизначеністю щодо спроможності властей дотримуватися програми, що реалізовується за підтримки МВФ, напередодні президентських виборів, запланованих на січень 2010 р.", - додає Е.Кохун. 30 липня ц.р. аналітична група Fitch по корпоративних емітентах знизила довгостроковий РДЕ "Нафтогазу" в іноземній валюті до рівня "CС"/Rating Watch "Негативний" зважаючи на посилення вірогідності примусового обміну боргових зобов'язань компанією услід за рішенням уряду країни від 22 липня, що дозволяє "Нафтогазу" проводити реструктуризацію своїх боргів. Суверенні рейтинги залишаються під негативним тиском у зв'язку з дією серйозної рецесії (ВВП знизився на 20% в 1 кв. 2009 р.) і ризиком поглиблення валютної і фінансової кризи в країні. МВФ надав Україні ще 3,3 млрд дол. 31 липня, які в повному об'ємі доступні для бюджетного фінансування, і істотно збільшив граничний рівень бюджетного дефіциту України за програмою до 6% ВВП, або 8,6% з урахуванням дефіциту "Нафтогазу" (відображаючи економічну реальність квазібюджетної ролі компанії в українській економіці). В той же час у Fitch продовжує викликати заклопотаність той факт, що тиск, пов'язаний з майбутніми президентськими виборами, може зумовити подальший крен у бік популістських бюджетних витрат, що здатне збільшити ризики для економічної і фінансової стабільності і, можливо, негативно позначитися на програмі МВФ, привівши до затримки подальших траншей підтримки (Україна повинна отримати в рамках програми ще приблизно 5,5 млрд дол.). Україну також чекають виплати по єврооблігаціях на суму 768 млн швейцарських франків (близько 0,7 млрд дол.), термін погашення яких наступає у вересні 2009 р. Потім слідує перерва до березня 2011 р., коли наступає термін погашення по єврооблігаціях на суму 0,6 млрд дол. Державні валютні резерви України збільшилися до 29,6 млрд дол. в липні 2009 р. з 27,3 млрд дол. на кінець червня, відображаючи кошти від МВФ. Центральний банк витратив 1,1 млрд дол. на підтримку гривні в липні, що вище 0,7 млрд дол. в червні. Ослаблення гривні щодо долара з кінця червня склало 3,4% (до 7,98 грн/дол.). З урахуванням підтримки від МВФ у розмірі 10,9 млрд дол. вже наданою до кінця липня, резерви за вирахуванням коштів МВФ на кінець липня могли складати близько 18,7 млрд дол. Узгоджена з МВФ нижня межа чистих резервів України встановлена на рівні 16,6 млрд дол. на кінець вересня, що указує на те, що валютні можливості для маневру у влади є достатньо помірними, хоча МВФ може на свій розсуд переглянути нижню межу резервів у бік пониження. Україна повинна отримати 1,7 млрд дол. як допомогу від ЄС і міжнародних фінансових організацій для фінансування інвестицій в газовий сектор (приблизно 0,8 млрд дол. з яких повинні поступити в 2009 р.), що також повинне забезпечити збільшення чистих резервів.