ua en ru

Fitch: Втрати авіакомпаній від простоїв через вулканічний попіл можуть скласти половину прогнозованих IATA.

Втрати для операційного прибутку авіакомпаній внаслідок простоїв можуть скласти половину тих, які прогнозує Міжнародна асоціація повітряного транспорту (IATA), мовиться в повідомленні міжнародного рейтингового агентства Fitch Ratings. Як відзначає Fitch, перебої в повітряному сполученні також зменшили операційні витрати, зокрема витрати на пальне, навігаційні та посадочні збори, торгівельні витрати, а також низку експлуатаційних витрат і змінних витрат на підготовку та оснащення льотних екіпажів. П|роте втрати в обсязі майже 150 млн дол. на день є значними для галузі, показники операційного прибутку якої далекі від беззбиткового рівня. І це серйозно ускладнюватиме подальше відновлення діяльності, відзначає агентство.
За оцінками IATA, перебої в повітряному сполученні вартували авіаційній галузі 1,7 млрд дол. недоотриманої виручки. Fitch виходить з того, що приблизно половину втраченої виручки можна надолужити, оскільки пасажири, що потрапили в таку ситуацію, можуть знову забронювати квитки ближчим часом. Проте частину втрат компанії не зможуть відшкодувати зважаючи на більшу обізнаність пасажирів щодо наслідків подібних подій, особливо якщо виверження ісландського вулкана повториться.
Fitch відзначає, що безпрецедентні перебої в повітряному сполученні внаслідок викиду вулканічного попелу в Ісландії чинять додатковий фінансовий тиск на європейську авіаційну галузь, що й без того має ускладенння, хоча для найбільших європейських авіаперевізників його ступінь обмежений. Водночас у разі збереження такої ситуації тиск на галузь може стати серйознішим.
"Виверження вулкана сталося в найневідповідніший момент для європейської авіаційної галузі, саме коли почали виявлятися ознаки відновлення, - відзначає молодший директор аналітичної групи Fitch з корпоративних емітентів Європи, Близького Сходу та Африки Сабріна Ран. - Відновлення в галузі перебуває в нестійкій стадії, і такі істотні перебої в польотах, ймовірно, призведуть до затримки з поліпшенням показників кредитоспроможності, що його було відзначено в європейських авіакомпаній. Оскільки фінансова позиція галузі залишається слабкою, у разі будь-яких великих потрясінь це негативно діятиме на її кредитоспроможність".
Fitch вважає, що перебої в повітряному сполученні навряд чи матимуть катастрофічні наслідки для найбільших європейських авіаперевізників, таких як Lufthansa, Air France-KLM, British Airways та Iberia, з урахуванням їхніх сильних позицій ліквідності й того, що вплив на операційний прибуток буде частково компенсовано скороченням операційних витрат за час, поки літаки залишалися на землі.