ua en ru

Академія української преси: Виборча кампанія 2006 р. суттєво понизила рівень журналістських стандартів.

Виборча кампанія 2006 р. суттєво понизила рівень журналістських стандартів, про що свідчить такий показник, як рівень збалансованості – подання двох точок зору на одну подію. Такий висновок оприлюднили сьогодні представники Академії української преси (АУП) на основі моніторингу теленовин 10 провідних телеканалів в період з жовтня 2005 р. по березень 2006 р. На їх думку, мас-медіа ще раз проявили неспроможність зберегти політичний нейтралітет в телепрограмах новин: явну преференцію в вигляді доступу до ефіру отримали представники "Нашої України". Наприклад, частки доступу до ефіру НСНУ та Партії регіонів у березні склали, відповідно, 33% та 8% від загального ефірного часу програм новин у березні. В цілому серед партій та блоків лідерами реклами за часткою повідомлень в березні стали Партія регіонів – 9%, НСНУ – 8%, БЮТ та СПУ – по 4%. Водночас, впродовж передвиборної кампанії значно зросла частка антиреклами, що в березні складала 49% всього часу рекламного потоку і була присутня на всіх каналах. Її об"єктами, головним чином, були Помаранчева команда та діюча влада. Як висновок, стратегії просування суб'єктів виборчого процесу через телерекламу все більше уніфікувалися, і переважно зводилися до чистої конкуренції рекламних продуктів Партії регіонів та "Нашої України". Регіональні відмінності висвітлення в ЗМІ виборчої кампанії, на думку представників АУП, не були кардинальними – висвітлення виборчого процесу носило персоніфікований характер: окремі політики згадувалися частіше за блоки і партії. Експерти також констатували асиметрію уваги та доступу до преси на користь діючої влади та представників "Нашої України".