ua en ru

"Українське дунайське пароплавство" подало до суду позов до Мінтрансу з вимогою зобов'язати його відшкодувати 40 млн грн збитків.

Голова профкому "Українського дунайського пароплавства" (УДП) Віталій Татарчук повідомив, що профспілковий комітет берегових підрозділів УДП подав вчора до окружного адміністративного суду Києва позов до Мінтрансу з вимогою зобов'язати його відшкодувати 40 млн грн збитків, які компанія отримала торік, пише "Комерсант-Україна".

Конфлікт між керівництвом Мінтрансу і УДП почався 14 січня. Тоді моряки пароплавства оголосили про намір зірвати проведення президентських виборів на 50 виборчих ділянках, сформованих на судах, що пішли в рейс, у зв'язку з відсутністю дозволу на їх списання.

Президент УДП Вадим Сухоненко пояснив, що позов поданий, оскільки міністерство відмовляється списати недіючий флот компанії (близько 250 судів). Сума, що фігурує в позові, - це збитки, пов'язані із змістом тих, що підлягають списанню судів. За словами В.Сухоненка, дозвіл уряду дозволив би запропонувати судна іншим судноплавним компаніям або майданчикам, що обробляють їх на металобрухт, а також за рахунок виручених коштів покрити збитки і відновити флот. За експертними оцінками, одне судно може коштувати 0,5-1 млн дол. При цьому 1 т металобрухту коштує близько 160 дол., тобто в кращому разі за одне судно можна виручити близько 80-160 тис. дол.

Між тим в.о. міністра транспорту і зв'язку Василь Шевченко заявив, що міністерство не має наміру погашати збитки, оскільки вони виникли не унаслідок обслуговування недіючого флоту, а через невдалу господарську діяльность попереднього керівництва компанії. Воно нібито передало судна УДП в оренду компаніям Bardina Shipping Ltd і Marina Energy Trading, які у свою чергу заборговували 2,7 млн дол. екіпажу судів і третім особам. "В результаті ці борги лягли на УДП і стали причиною збитків", - сказав В.Шевченко, додавши, що УДП входить в перелік об'єктів, що не підлягають приватизації.

ВАТ "Українське дунайське пароплавство" - єдина державна судноплавна компанія, здійснює перевезення пасажирів і вантажів по Дунаю і Чорному морю. 100% акцій знаходяться в держвласності і управляються Мінтрансом. Флот компанії налічує близько 670 судів: 27 морських, 4 круїзних і річкові.