ua en ru

Керуючий аеропортом "Київ": В Україні немає ринку авіаперевезень

Керуючий аеропортом "Київ": В Україні немає ринку авіаперевезень Фото: Олексій Яковець
Незабаром стартує новий туристичний сезон. Багато українців планують провести відпустку за кордоном. Деякі українські та іноземні авіакомпанії відкривають нові напрямки, в першу чергу, для туристів. Про те які авіакомпанії і куди планують почнуть виконувати рейси зі столичного аеропорту "Київ" РБК-Україна розповів гендиректор компанії "Майстер-Авіа" (управляє аеропортом "Київ") Олексій Яковець.

Незабаром стартує новий туристичний сезон. Багато українців планують провести відпустку за кордоном. Деякі українські та іноземні авіакомпанії відкривають нові напрямки, в першу чергу, для туристів. Про те які авіакомпанії і куди планують почнуть виконувати рейси зі столичного аеропорту "Київ" РБК-Україна розповів гендиректор компанії "Майстер-Авіа" (управляє аеропортом "Київ") Олексій Яковець.

РБК-Україна: Які нові авіакомпанії починають польоти з весняно-літнього сезону з аеропорту "Київ"?

Олексій Яковець: Стартують системні чартерні польоти нової авіакомпанії Bravo в Туреччину, Болгарію, Хорватію, Чорногорію, Албанію, на Кіпр і Мальту. Регулярні рейси може почати виконувати Air Serbia. Вона заявила, що буде виконувати польоти з "Борисполя", але, може бути, все-таки буде з "Києва". Це сезонний перевізник, але з регулярними рейсами. Ще заявився літати з "Києва" іспанська лоукостер Vueling Airlines. Він традиційно літає Барселона-Київ. А в цьому році з травня також буде літати Рим-Київ.


РБК-Україна: Такі знакові лоукост-авіакомпанії як Ryanair або easyJet не цікавляться польотами в Україну?

Олексій Яковець: У них оборот літака в аеропорту повинен здійснюватися за 35 хвилин - прилетів і вилетів. В Україні, де для вильоту в Європу, необхідно пройти в аеропорту візовий контроль, це зробити важко. Якщо віза не потрібна пасажирам, то такий зворот можна нормально дотримуватися.

РБК-Україна: Але візи ж перевіряють не перед посадкою в літак, а на прикордонному контролі. Треба просто приїхати заздалегідь.

Олексій Яковець: Все одно це затягує. Але й це не основне. В Україні немає ринку авіаперевезень. Є 11 млн пасажирів і більше немає.

РБК-Україна: Може хтось з колишніх партнерів-авіакомпаній збирається в "Київ" повертатися, приміром, Wizz Air Ukraine?

Олексій Яковець: Авіакомпанія Wizz Air Ukraine закрылась. Безпосередньо угорська Wizz Air літала б на маршрутах Wizz Air Ukraine. Але справа в тому, що остання була резидентом України і отримувала від призначення українських авіаційних властей, приміром, на польоти в Італію, Німеччину. Wizz Air, скажімо так, евросоюзовская авіакомпанії, тому їй треба отримувати призначення в ЄС, а не в Україні. Тому угорський перевізник не може підхопити маршрути Wizz Air Ukraine.

РБК-Україна: Atlasjet Ukraine збирався літати з "Києва". Плани в силі?

Олексій Яковець: Він уже літає з Харкова, Львова і Запоріжжя на Стамбул. З Києва вони також хочуть літати на Стамбул. Але я не знаю, коли у них це вийде.

РБК-Україна: В цілому, за підсумками 2016 року варто очікувати зростання пасажиропотоку з аеропортів України?

Олексій Яковець: Немає. Зростання об'єктивно бути не може. Попиту немає. Люди вбогі. Аеропорт "Київ" за підсумками 2016 року планує вийти на пасажиропотік в один мільйон чоловік. Всього по Україні буде перевезено приблизно 11-12 млн пасажирів.

Розмовляв Дмитро Уляницький.