ua en ru

Розроблено систему уявного управління повітряними судами

Ми давно звикли до того , що для управління будь-яким літальним апаратом необхідний як мінімум штурвал і кілька ручок і педалей. Лише у фантастичних фільмах героям була дана можливість за допомогою думок керувати величезними літаючими кораблями. Але вченим з технологічних інститутів Мюнхена і Берліна таки вдалося розробити у своєму роді першою рульову систему , якою можна керувати за допомогою думок . На проведених випробуваннях з'ясувалося , що можливо не тільки подумки керувати апаратом , але також і те , що таке управління забезпечує вельми велику ступінь точності.

Звичайно , звичайним обивателям здається , що можливість керувати машинами за допомогою думок існує тільки в науковій фантастиці , проте основу технології складають фундаментальні постулати обробки сигналів. Сам проект уявного управління виконувався в рамках наукової програми " Brainflight " . Основною метою програми є розробка високотехнологічного шолома для пілотів , який буде оснащений матрицею електроенцефалографічних електродів. Основним призначенням матриці є зчитування картини , яку « малюють » електричні сигнали головного мозку. Після цього асоціативні алгоритми виділяють сигнали , які відносяться безпосередньо до управління літаком і конвертують їх в команди, керівники руховою системою апарату .

На жаль , технологія , яку розробили німецькі вчені , які не тестувалася на реальних апаратах , але вже на етапі віртуальних випробувань показала чудові результати. Згідно з опублікованими даними , випробовували систему 7 учасників з різними навичками пілотування від новачків до асів. Результати буквально приголомшили науковців , оскільки спроектована система дозволила безпомилково керувати літаком навіть людям , які жодного разу не тримали в руках штурвала , причому їм вдалося здійснити досить « безболісну » посадку повітряного судна. Якби учасники експерименту складали іспит , то , без сумнівів , отримали б ліцензію пілота.

Природно , розробленої технології потрібно здійснити ще чималий ряд випробувань і модернізацій , перш ніж надійти на озброєння сучасним пілотам . За словами самих розробників , одним з яких є Тім Фрік (інженер Мюнхенського університету), мета цієї розробки полягає в популяризації використання технології уявного управління апаратами серед звичайних людей. Управління апаратом стане в рази простіше , крім того , пілотам буде надана можливість вирішувати додаткові завдання під час польоту.

Дивіться новини науки і техніки на сайті www.kazedu.kz