ua en ru

Про новий дорожній збір

Менше ніж через рік в Росії набуде чинності постанова Уряду РФ № 504 . Номер цього Постанови вже не потребує коментарів . Його суть полягає в тому , що власники вантажних автомобілів із загальною допустимої масою дванадцять тонн і більше повинні виплачувати збір за користування автошляхами федерального значення в розмірі три рублі п'ятдесят копійок за один кілометр пробігу.

Насамперед виникає питання про те , чи реально за один рік підготувати всю інфраструктуру для забезпечення роботи нової системи? По автомобільних дорогах Росії пересувається близько трьох мільйонів вантажних автомобілів , які потрапляють під дію Постанови. Їх необхідно врахувати в єдиній електронній системі , яка створюється на основі бази даних ГИБДД і встановити на них прилади супутникового контролю . Електронна система повинна обробляти платежі, що надходять від автоперевізників , і відслідковувати баланс . Автошляхи федерального значення необхідно обладнати приладами відео фіксації для реєстрації транспортних засобів , власники яких не внесли відповідні суми оператору дорожнього збору. Якщо резюмувати сказане , то обсяг технічних робіт колосальний.

Викликає питання і передбачуваний порядок внесення платежів . Автоперевізники , по суті , будуть авансувати Федеральне дорожнє агентство. На практиці це означає , що транспортні компанії повинні розрахувати свої маршрути на місяць вперед , і внести відповідний авансовий платіж . Невже російським підприємцям не довіряють настільки , що оплата за фактом стає просто неприйнятною ? Враховуючи , що ринок транспортних послуг сьогодні є непередбачуваним в силу високого рівня конкуренції , планувати вантажоперевезення на місяць вперед в більшості випадків не представляється можливим.

Однак , справа не тільки в довірі. Сьогодні всі автоперевізники працюють в умовах дефіциту грошової маси , так як реальний , забезпечений попит на транспортні послуги досить не високий . Більшість промислових підприємств воліють працювати на умовах відстрочки платежів за надані послуги. Це означає , що будь-якому транспортному підприємству необхідно вести свою фінансову діяльність таким чином , що б покривати витрати майбутніх періодів . Хіба в цих умовах можна говорити про оновлення рухомого складу ?

Окреме питання - відсутність диференційованої шкали для вагових підкатегорій вантажівок , що знаходяться в зоні дії постанови . Вантажні автомобілі з загальною масою дванадцять тонн і двадцять сім тонн впливаю на дороги по- різному. І перевозять далеко не однакову кількість вантажу . Перед Законом всі повинні бути рівні. У даному випадку рівності немає.

У підсумку автоперевізники сподіваються на те , що до вступу Постанови чинності , деякі з його положень будуть переглянуті , а введення в дію буде перенесено на пізніші терміни.

Автор публікації URFOTRANS.RU