ua en ru

Розпочато проект модернізації Панамського каналу

Автор: RBC.UA
У Панамі запущений проект розширення Панамського каналу, повідомляє Associated Press. Святковий захід супроводжувався салютом, у небо були запущені тисячі повітряних кульок.

У Панамі запущений проект розширення Панамського каналу, повідомляє Associated Press. Святковий захід супроводжувався салютом, у небо були запущені тисячі повітряних кульок. Проект вартістю 5,25 млрд дол. припускає подвоєння пропускної спроможності транспортної артерії. "Ми присутні при незвичайній і унікальній події", - заявив президент Панами Мартін Торріхос. На церемонії були присутні також колишній президент США Джіммі Картер і декілька лідерів центральноамериканських країн. Для реалізації проекту адміністрація Панамського каналу має намір у 2009-2011 рр. залучити кредит у розмірі 2,3 млрд дол. Завершення проекту заплановане на 2014 р. Рішення про розширення Панамського каналу було схвалене громадянами Панами на всенародному референдумі у жовтні 2006 р. Тоді майже 66% жителів держави проголосували за вживання заходів, які дозволять пропускати через територію країни сучасні великотоннажні судна, що до 2025 р. повинно значно підвищити прибутковість каналу, який є головним джерелом доходів республіки. Проте, до завершення реконструкції на неї виділятимуться кошти, які раніше призначалися для боротьби з бідністю. Крім того, влада Панами планує збільшити на третину збори за прохід вантажних судів через канал і використовувати їх на його модернізацію. З 1 травня ц.р. транзитний збір був підвищений з 49 дол. до 54 дол. з одного вантажного контейнера. У травні 2008 р. він зросте до 63 дол., а в 2009 р. - до 72 дол. за провезення одного вантажного контейнера. Відзначимо, що супротивники модернізації звертали увагу на високу вартість ремонту каналу і на можливий збиток екології. Будівництво Панамського каналу, який є найкоротшим судноплавним шляхом між Атлантичним і Тихим океанами, було розпочате французами у 1880 р. Завершували його споруду американці, що викупили цю землю. Перший корабель пройшов через канал у 1914 р., незадовго до Першої світової війни. У 1977 р. адміністрація президента Д.Картера погодилася передати зону Панамського каналу владі Панами. У 1999 р. морський шлях між двома океанами остаточно перейшов під юрисдикцію центральноамериканської республіки, що почала отримувати плату за транзит судів через свою територію. Для управління каналом створена спеціальна адміністрація Панамського каналу. Довжина водного шляху складає більше 70 км. Щорічно через перешийок проходить більше 4% світових вантажоперевезень і провозиться приблизно 15 тис. судів, плата за прохід яких складає близько 500 млн дол. на рік, або 60% бюджету країни. Автори проекту реконструкції вважають, що в результаті розширення, канал принесе дохід до 6 млрд дол. на рік. Дві третини перевезень Панамським каналом здійснюють США, другим найбільшим користувачем каналу є Китай.