ua en ru

"Нова пошта" побореться за місце під закордонним сонцем

"Нова пошта" побореться за місце під закордонним сонцем "Нова пошта" буде відправляти посилки в 200 країн світу
Найбільший конкурент державної "Укрпошти" на внутрішньому ринку націлився на транскордонну доставку. "Нова пошта" буде відправляти посилки в 200 країн світу. Але через високу вартість послуг вона поки що не зможе залучити масового споживача в регіонах.

Найбільший конкурент державної "Укрпошти" на внутрішньому ринку націлився на транскордонну доставку. "Нова пошта" буде відправляти посилки в 200 країн світу. Але через високу вартість послуг вона поки що не зможе залучити масового споживача в регіонах.

Великі плани

Найбільший в Україні приватний поштовий оператор "Нова пошта" запустив доставку посилок і вантажів у 200 країн. Клієнти в Києві вже можуть відправляти і забирати посилку в будь-якому з 280 відділень міста. В інших містах-мільйонниках послуга буде доступна з березня 2016 року, а з наступної осені вона запрацює по всій Україні.

Нагадаємо, мережа "Нової пошти" нараховує понад 3 тис. відділень в 900 аселених пунктах.

Доставка клієнтам за кордоном здійснюється адресно. Територія доставки охоплює Європу, Північну і Південну Америку, Азію, Австралію та Океанію. Вартість послуги залежить від строків доставки - 3 або 7 днів - і ваги посилки. Всі форми, необхідні для відправлення посилки, клієнт може заповнити прямо на сайті "Нової пошти". На кожному з етапів можна відстежити переміщення посилки.

Зараз "Нова пошта" працює за кордоном через партнерів, таких як UPS, DPD, DB Schenker, і паралельно розвиває власну логістичну мережу. Центральна сортувальна станція знаходиться в Україні. Поштові хаби вже є в Грузії і Молдові, де компанія працює більше року. Нещодавно відкрився хаб в Чехії, а найближчим часом з'явиться і в Польщі. Крім того, в наступному році хаби з'являться в Китаї і США.

"Не виключено, що такі масштабні плани будуть реалізуватися із залученням додаткових інвестицій", - розповів співзасновник "Нової пошти" В'ячеслав Клімов. На даний момент, за його словами, в проект вже інвестовано кілька мільйонів доларів.

Фронт-офісом, через який проводяться всі переговори з іноземними партнерами, стала нова компанія NovaPoshtaInternational. Зараз вона тестує доставку з найбільших інтернет-магазинів США і Китаю, таких як Amazon і Alibaba.

Конкуренти "Укрпошти"

За оцінками директора NovaPoshtaInternational Тимура Когана, обсяг міжнародних експрес-відправлень в Україні за останній рік склав 1,8 млн посилок або 200 млн доларів (близько 4,6 млрд гривень). Це експрес-відправлення, які проходять через міжнародні сортувальні станції.

"Порівняно з попереднім роком, динаміка негативна, спостерігається падіння на 5% у валюті", - уточнив він.

Але загальний обсяг усього ринку, за його словами, визначити не можна. Адже компанії, що займаються доставкою, працюють за різними видами економічної діяльності, в більшості випадків вони закриті і не розголошують своїх результатів. Крім того, існує великий тіньовий ринок доставки.

"Ринок не структурований, поляризований з точки зору ціни та якості, а якість доставки неоднорідна", - додав Клімов.

З цієї ж причини оцінки ринку різними експертами дуже відрізняються. Наприклад, за даними Української асоціації директ-маркетингу (УАДМ), в 2014 році через кордони України пройшло посилок всього на 1,2 млрд гривень. З них 67% припало на експрес-формат, а 33% - на поштову. Даних за 2015 рік у асоціації поки немає.

Послуги міжнародної поштової доставки в Україну вже надає державний оператор "Укрпошта" і приватний "Міст Експрес". У них є договори з інтернет-магазинами в Європі, США, Китаї. Відправлення з найбільших інтернет-магазинів Китаю AliExpress, Taobao, Tmall і китайського підрозділу eBay окремим потоком йдуть через "Укрпошту".

Навесні вона домовилася з групою ChinaPost про прискореної доставки товарів з Китаю - протягом 7 днів. Як член Всесвітнього поштового союзу, "Укрпошта" має доступ до подібних "эксклюзивів".

Також "Укрпошта" розширила зону дії послуги з обміну міжнародними згрупованими відправленнями "Консигнація", завдяки якій клієнт може швидко отримати замовлений товар з Німеччини, Чехії і Словаччини, а з липня цього року - і з Естонії.

"Тільки за три місяці співпраці з Естонської поштою вже понад 80 тис. українців отримали свої замовлення. Цей напрям діяльності є одним із пріоритетних і перспективних для підприємства", - повідомили в прес-службі "Укрпошти".

Загалом, держоператор сьогодні здійснює прямий поштовий обмін міжнародними відправленнями з 75 країнами-членами Всесвітнього поштового союзу.

Активний поштовий обмін здійснюється з США, Ізраїлем, Німеччиною, Великобританією. Найбільше міжнародних поштових відправлень в Україну надходить з Китаю, Сінгапуру та Нідерландів. При цьому "Укрпошта" має практично самі низькі ціни на доставку міжнародних відправлень на всьому поштовому ринку України.

"Що стосується презентації "Новою поштою" послуги міжнародної поштової доставки, то, на нашу думку, "Укрпошта" в найближчі роки не тільки не втратить свою частку ринку, але і сподівається збільшити її за рахунок розвитку діючих та впровадження нових послуг", - повідомили в прес-службі держоператора.

За оцінками учасників ринку, держкомпанія поки залишається лідером за обсягом транскордонної доставки, хоча і поступово втрачає свої позиції.

За нею йде "Міст Експрес". Крім того, в країні працюють представники іноземні кур'єрських служб FedEx, DHL, UPS і TNT Express, а також безліч більш дрібних гравців. Частина ринку перебуває "в тіні".

Доставка для багатих

Представники "Нової пошти" очікують, що за 3-4 роки ринок як мінімум подвоїться, і їх компанія займе на ньому не менше 20%. В'ячеслав Клімов впевнений, що через кілька років посилки за кордон стануть таким же звичним і природним явищем, як і доставка по Україні.

Президент УАДМ Валентин Калашник заявив, що успіх "Нової пошти" буде залежати від того, чи домовиться вона з великими міжнародними e-commerce майданчиками, якими активно користуються українці - BonPrix, Next, Таоbао, AliExpress, JD.com. Якщо так, то відбудеться перерозподіл обсягів, які зараз йдуть через інших операторів. При цьому "Укрпошта", на його думку, багато не втратить.

"За винятком китайських компаній, всі, хто хотів обійтися без "Укрпошти", вже працюють з приватними компаніями", - пояснив Калашник.

У свою чергу представник "Міст Експрес" Василь Журавель вважає, що "Нова пошта", в першу чергу, стане конкурентом "великої четвірки" кур'єрських служб, а також в цьому сегменті буде конкурувати з його компанією.

"Що стосується нелегальних каналів, навряд чи "Нова пошта" зможе скласти їм конкуренцію через дорожнечу своїх послуг", - уточнив він. Розцінки "Нової пошти" відповідають ринковим для кур'єрської доставки, але істотно вище для поштового відправлення.

Так, згідно з тарифами, розміщеним на сайті "Нової пошти", експрес доставка в Європу документів вагою 0,5 кг обійдеться в 32 долара (746 гривень), а доставка за тиждень - у 18 доларів (440 гривень). Доставка кілограмової посилки з Китаю за тиждень варто 38 доларів (910 гривень), а за три дні - 61 долар (1464 гривні). І це при середній ринковій вартості відправлення посилок в 6 доларів за кілограм.

"Для масового споживача в регіонах цікавою пропозиція "Нової пошти" не буде. Швидше воа зацікавить юридичні особи", - зазначив Журавель.

За даними самої "Нової пошти", найчастіше її клієнти-юридичні особи надсилають документи. Слідом йдуть досвідчені зразки і продукти харчування.

Для фізичних осіб, які замовляють товари в інтернет-магазинах, будуть інші розцінки, стверджують у компанії. Але які саме, стане відомо, коли "Нова пошта" укласти прямі договори з інтернет-магазинами.

За словами Калашника, є ще один напрямок, який "Нова пошта" могла б освоїти навіть з такими розцінками. Це консолідовані посилки з США.

"Українські споживачі, користуючись сервісами віртуальних адрес, замовляють товари в різних магазинах США і Канади, групують і однією посилкою це пересилається в Україну", - пояснив він.

Така схема дозволяє клієнтам заощадити до 50% на експрес-доставки. Серед посередників, що працюють в Україні, - російські "Шопотам" і "Бандеролька". Калашник вважає, що "Новій пошті" доведеться домовлятися про співпрацю з такими сервісами, або розробити власний, як це зробив "Міст Експрес".