ua en ru

В Україні за 6 міс. 2012 р. автотранспорту випустили менше на 17,5%

Автор: RBC.UA
За попередніми даними, за перше півріччя 2012 р. в Україні вироблено 39 тис. 818 автотранспортних засобів, що на 17,5% менше торішнього показника. Про це повідомляє прес-служба "Укравтопрому".

За попередніми даними, за перше півріччя 2012 р. в Україні вироблено 39 тис. 818 автотранспортних засобів, що на 17,5% менше торішнього показника. Про це повідомляє прес-служба "Укравтопрому".

Зокрема, за перше півріччя 2012 р. вироблено 36 тис. 542 шт. легкових автомобілів (-19,6%), 1 тис. 791 шт. комерційних автомобілів (+23,3%), 1 тис. 485 шт. автобусів (+9,9%).

У червні 2012 р. в Україні було вироблено 6 тис. 362 автотранспортних засоби, що на 12,7% менше, ніж у травні, і на 28,2% менше аналогічного показника минулого року.

У червні виробництво легкових автомобілів знизилося на 15% щодо попереднього місяця і на 31% від червневого показника 2011 р., до 5 тис. 730 шт.

Виробництво комерційних автомобілів склало 246 одиниць (на 2,8% менше, ніж в травні, і на 16,9% менше, ніж у червні 2011 р.).

Обсяги червневого виробництва автобусів склали 386 одиниць, що на 32,2% більше, ніж у попередньому місяці, і на 53,2% більше показника червня минулого року.

Нагадаємо, в Україні в травні 2012 р. було вироблено 7 тис. 286 автотранспортних засобів, що на 16% менше травневого показника минулого року, за даними "Укравтопрома".

Раніше, 6 червня ц.р., міністр економічного розвитку і торгівлі України Петро Порошенко повідомив, що його міністерство планує ввести мита на імпортні автомобілі. За словами Порошенка, частка імпортних автомобілів у дефіциті платіжного балансу України становить значну частину, і "не реагувати на це ми не можемо". Міністр зазначив, що за останні 3 роки в Україні істотно скорочується виробництво автомобілів і за цей час країна втратила понад 12 тис. висококваліфікованих робочих місць.

Раніше Міністерство економічного розвитку і торгівлі відзначало необхідність ввести мита на ввезення автомобілів. На додаток до наявного 10%-ого мита запропоновано стягувати 6,46% митної вартості з автомобілів з об'ємом двигуна понад 1 л, але не більше 1,5 л, і 15,1% з транспортних засобів з об'ємом двигуна понад 1,5 л, але не більше 2,2 л. Фактично в цей діапазон обсягів двигуна потрапляють до 80% всіх автомобілів в Україні.

У Мінекономрозвитку відзначали, що в 2010 р. частка обсягу імпорту автомобілів відносно виробництва вітчизняних автомобілів збільшилася на 37,9% порівняно з 2008 р. За перше ж півріччя 2011 р. ще на 28% порівняно з 2010 р. При цьому основні країни-постачальники автомобілів в 2010 р. збільшили поставки: Японія на 15%, Туреччина -17%, Румунія - 33%, Корея - 79%, Німеччина - 197%.

Українські виробники вважають, що введення спецмита дозволить захистити внутрішній ринок і дасть можливість їм активно розвиватися. Імпортери вважають, що мита не виправдають очікування виробників. На їхню думку, підвищення мит не призведе до зростання виробництва українських автозаводів, а лише поверне в країну практику "прикручування коліс", великовузлове складання імпортних автомобілів. У ЄС виступають проти підвищення в Україні мит на імпорт автомобілів.

Нагадаємо, у вересні 2011 р. повідомлялося, що уряд затвердив звернення до Світової організації торгівлі (СОТ) щодо підвищення ввізних мит імпортних автомобілів з 10% до 25%. Повідомлялося також, що натомість члени СОТ можуть вимагати від України зниження митних ставок по інших товарних групах, вважають експерти.