ua en ru

Верховний суд ЄС: "Екологічний податок" на авіакомпанії буде введений з 1 січня 2012 р

Автор: RBC.UA
Європейський суд юстиції, верховний суд Європейського союзу, підтримав вступ у силу з 1 січня 2012 року закону ЄС, що зобов'язує будь-які авіакомпанії, які здійснюють рейси через аеропорти європейських країн, викуповувати квоти на викид їх лайнерами в атмосферу "парникових" газів. Про це повідомляє радіо "Свобода".

Європейський суд юстиції, верховний суд Європейського союзу, підтримав вступ у силу з 1 січня 2012 року закону ЄС, що зобов'язує будь-які авіакомпанії, які здійснюють рейси через аеропорти європейських країн, викуповувати квоти на викид їх лайнерами в атмосферу "парникових" газів. Про це повідомляє радіо "Свобода".

Цей закон був прийнятий ще в 2008 р. Згідно з його вимогами, спочатку авіакомпанії повинні будуть купувати квоти, що покривають лише 15% загального обсягу викидів їх лайнерами, отримуючи на інші викиди безкоштовні квоти. Проте надалі це співвідношення буде поступово змінюватися на користь платних квот.

Точкою відліку є рівень викидів трохи нижче середнього для тієї або іншої авіакомпанії. При перевищенні вона зобов'язана докупити квоти в інших авіакомпаній, а якщо рівень виявляється нижче базового, компанія може продати іншим надлишки своїх квот.

Європейський ринок квот на викид в атмосферу "парникових" газів є найбільшим у світі з створених у різних її регіонах після набрання чинності Кіотського протоколу. На частку ринку в Європі припадає більше 80% загальносвітового торгівлі такими квотами. Поточні ціни на нього з початку року знизилися майже вдвічі - з 14 до 8 євро за квоту на одну тонну викидів.

За розрахунками Європейської комісії, реалізація закону призведе до підвищення собівартості перевезення одного авіапасажира на суму від 2 до 12 євро. При цьому штраф авіакомпанії, яка відмовилася виконати вимогу нового закону, складе 100 євро у розрахунку на кожну квоту, яку необхідно було викупити.

Європейський суд юстиції відкинув претензії авіакомпаній США і Канади, підтримані також Китаєм, Індією і цілим рядом інших країн, які вважають, що новий європейський закон суперечить міжнародним правилам авіаперевезень. Це рішення суд аргументував, зокрема, і тим, що переговори в рамках Міжнародної організації цивільної авіації, підрозділи ООН, про скорочення викидів в атмосферу "парникових" газів авіалайнерами ведуться вже 14 років, але так і принесли помітних результатів.

"Директива відповідає всім існуючим в ЄС схемам з торгівлі квотами на викиди. Застосування подібних схем не суперечить ані нормам міжнародного права, ні угодою відкритого неба", - говоротся в постанові Європейського суду юстиції.

В цілому на частку авіаперевезень доводиться поки не більше 3% загального обсягу викидів світовою економікою в атмосферу Землі "парникових" газів - майже в 15 разів менше частки вугільної електроенергетики, найбільшого їх емітента.

Проте, відзначають європейські експерти, за темпами розширення цих викидів авіаіндустрія випереджає багато інших секторів економіки. За оцінками Європейської комісії, за період з 1990 р. обсяги викидів в багатьох галузях промисловості значно знизилися, тоді як в авіації вони, навпаки, зросли вдвічі, а до 2020 р. можуть вже потроїтися.