ua en ru

Російський "Аерофлот" призупинив закупівлю літаків Ан-148

Автор: RBC.UA
"Аерофлот" призупинив закупівлю літаків Ан-148. Про це в ефірі радіо "Ехо Москви" заявив генеральний директор ВАТ "Аерофлот - російські авіалінії" Віталій Савельєв.

"Аерофлот" призупинив закупівлю літаків Ан-148. Про це в ефірі радіо "Ехо Москви" заявив генеральний директор ВАТ "Аерофлот - російські авіалінії" Віталій Савельєв.

В "Аерофлоті" заявляють, що українсько-російський літак Ан-148 не відповідає критерію "ціна-якість": "Тому ціна-якість, за якою ми купили, вона абсолютно адекватна. Що буде далі? 148-й, до речі, - я знову паралель проводжу, - зараз ціна-якість не відповідає. Шість машин - і ми зупинилися. Ми ще шість машин могли докупити. Але різко підняли ціну".

Савельєв додав: "Сама по собі машина нормальна, з точки зору експлуатації. У неї є, як у будь-якої машини, як це було в Airbus, там теж були аварії, у 330-му і у 320-му, те ж саме, що було з Ан-148, нашої дочки ДТК "Росія", ми експлуатуємо шість штук Ан-148. Тобто у машини є дитячі хвороби, машина повинна ними перехворіти". За його словами, зараз Ан-148 літає більше 9 годин на добу, "і це дуже хороший показник, на рівні тих же Airbus".

Як повідомлялося, у квітні ц.р. "Аеросвіт" подав позов проти ДП "Антонов" на десятки мільйонів гривень і відмовився від експлуатації Ан-148, "тому що це не ефективно".

Нагадаємо, міністр оборони України Дмитро Саламатін раніше заявив, що міністерства оборони України та РФ готують угоду з виробництва авіатехніки. У червні повідомлялося, що Міноборони РФ буде закуповувати в Україні військово-транспортні літаки Ан-70, Ан-148 і Ан-124 "Руслан". Як підтвердив головнокомандувач Військово-повітряними силами РФ генерал-майор Віктор Бондарєв, у 2012 р. російські ВПС отримають Ан-148.

У травні ц.р. прем'єр-міністр Микола Азаров заявив, що Росія візьме участь у серійному випуску Ан-148 з Україною.

25 липня секретар Ради національної безпеки і оборони України (РНБОУ) Андрій Клюєв повідомив, що ДП "Антонов" взявся за доопрацювання шести літаків Ан-148, які експлуатуються однією з російських компаній. Клюєв зазначив, що модернізація зразків цивільної та пасажирської авіатехніки, які добре себе зарекомендували, вже дає хороші результати. Ряд країн виявляє дедалі більший інтерес до модернізації авіаційної техніки, виробленої колись в Україні.

У червні глава Держагентства України з управління державними корпоративними правами та майном Дмитро Колєсніков заявив, що члени української-російської підкомісії зі співпраці в галузі авіаційної промисловості домовилися здійснювати заходи щодо зниження трудомісткості і собівартості виготовлення літаків Ан-148.

Раніше повідомлялося, що Мінпром РФ хоче замінити на літаку Ан-148 українські двигуни Д-436-148, які виробляє ВАТ "Мотор Січ", на російсько-французькі двигуни Sam-146, які використовуються при виробництві Sukhoi SuperJet-100.

Зазначимо, що чистий прибуток ДП "Антонов" у I півріччі знизився на 39,1% - до 66,9 млн грн. ДП "Антонов" входить до ДАК "Антонов", куди також входять філія держпідприємства - "Серійний завод" Антонов "(раніше - КиДАЗ "Авіант"), ДП "410-й завод цивільної авіації" і Харківське державне авіаційне виробниче підприємство. Чистий прибуток ДП "Антонов" у 2011 р. збільшився на 57,4% - до 193 млн грн.

Ан-148 - регіональний близькомагістральний літак, розрахований на комфортне перевезення 68 пасажирів. Дальність польоту становить 3,5 тис. км, крейсерська швидкість - 800-870 км/год. Особливістю цього типу повітряних суден є високе розташування двигунів, що дозволяє літаку здійснювати зльоти й посадки навіть на аеродромах з низькою якістю покриття. Сучасне бортове обладнання робить можливою посадку машини у складних метеорологічних і нічних умовах. Літак спроектований київським АНТК ім. Антонова, у програмі виробництва задіяні завод "Авіант" в Україні і "Воронезьке акціонерне літакобудівне товариство" в Росії.

Вартість одного Ан-148, за каталожними даними, оцінюється у 25-30 млн дол.