ua en ru

Виробництво легкових автомобілів в Україні скоротилося майже на 18%

Автор: RBC.UA
В Україні в травні 2012 р. виробництво легкових автомобілів зменшилося майже на 18% - до 6,741 тис. одиниць. Про це йдеться в попередніх даних профільної асоціації "Укравтопром".

В Україні в травні 2012 р. вироблено 7 тис. 286 автотранспортних засобів, що на 16% менше травневого показника минулого року. Про це йдеться в попередніх даних профільної асоціації "Укравтопром".

Виробництво легкових автомобілів зменшилося майже на 18% - до 6,741 тис. одиниць. Комерційних автомобілів вироблено 253 одиниць (на 19% більше минулорічного показника).

Виробники автобусів збільшили минулорічний показник на 2% - до 292 автобусів.

Підсумковий результат виробництва автомобільного транспорту в Україну за перші п'ять місяців скоротився на 15% - до 33,456 тис. одиниць техніки, з них легкові автомобілі - 30,812 тис. шт. (-17%), комерційні автомобілі - 1,545 тис. шт. (+33,5%), автобуси - 1,099 тис. шт. (без змін).

За даними Державної служби статистики, опублікованими в травні, виробництво легкових автомобілів в Україні в січні-квітні 2012 р. зменшилося на 16,7% - до 24,1 тис. шт. Виробництво автобусів в протягом зазначеного періоду збільшилася на 1,6% - до 822 шт., А виробництво вантажних автомобілів збільшилося на 26,8% - до 1 тис. 145 шт.

Нагадаємо, раніше, 6 червня ц.р., міністр економічного розвитку і торгівлі України Петро Порошенко повідомив, що його міністерство планує ввести мита на імпортні автомобілі. За словами Порошенка, частка імпортних автомобілів у дефіциті платіжного балансу України становить значну частину, і "не реагувати на це ми не можемо". Міністр зазначив, що за останні 3 роки в Україні істотно скорочується виробництво автомобілів і за цей час країна втратила понад 12 тис. висококваліфікованих робочих місць.

Раніше Міністерство економічного розвитку і торгівлі відзначало необхідність ввести мита на ввезення автомобілів. На додаток до наявного 10%-ого мита запропоновано стягувати 6,46% митної вартості з автомобілів з об'ємом двигуна понад 1 л, але не більше 1,5 л, і 15,1% з транспортних засобів з об'ємом двигуна понад 1,5 л, але не більше 2,2 л. Фактично в цей діапазон обсягів двигуна потрапляють до 80% всіх автомобілів в Україні.

У Мінекономрозвитку відзначали, що в 2010 р. частка обсягу імпорту автомобілів відносно виробництва вітчизняних автомобілів збільшилася на 37,9% порівняно з 2008 р. За перше ж півріччя 2011 р. ще на 28% порівняно з 2010 р. При цьому основні країни-постачальники автомобілів в 2010 р. збільшили поставки: Японія на 15%, Туреччина -17%, Румунія - 33%, Корея - 79%, Німеччина - 197%.

Українські виробники вважають, що введення спецмита дозволить захистити внутрішній ринок і дасть можливість їм активно розвиватися. Імпортери вважають, що мита не виправдають очікування виробників. На їхню думку, підвищення мит не призведе до зростання виробництва українських автозаводів, а лише поверне в країну практику "прикручування коліс", великовузлове складання імпортних автомобілів. У ЄС виступають проти підвищення в Україні мит на імпорт автомобілів.

Нагадаємо, у вересні 2011 р. повідомлялося, що уряд затвердив звернення до Світової організації торгівлі (СОТ) щодо підвищення ввізних мит імпортних автомобілів з 10% до 25%. Повідомлялося також, що натомість члени СОТ можуть вимагати від України зниження митних ставок по інших товарних групах, вважають експерти.