ua en ru

МАУ не перевозитиме пасажирів "АероСвіту"

Автор: RBC.UA
Пасажири авіакомпанії "АероСвіт" не можуть вилетіти рейсами її партнера - "Міжнародних авіаліній України". Перевізники вчора повідомили про розрив партнерських угод, і тепер пасажирам, що купили заздалегідь квитки "АероСвіту", залишається тільки вимагати відшкодування від перевізника. Враховуючи претензії до компанії з боку інших кредиторів, юристи вважають такі позови безперспективними.

Пасажири авіакомпанії "АероСвіт" не можуть вилетіти рейсами її партнера - "Міжнародних авіаліній України". Перевізники вчора повідомили про розрив партнерських угод, і тепер пасажирам, що купили заздалегідь квитки "АероСвіту", залишається тільки вимагати відшкодування від перевізника. Враховуючи претензії до компанії з боку інших кредиторів, юристи вважають такі позови безперспективними. Про це пише видання "Комерсант-Україна".

У компанії "Міжнародні авіалінії України" (МАУ) вчора повідомили, що з 1 березня припинили код-шерінгову та інтерлайн-угоду з "АероСвітом". "Кооперація з "АероСвітом" втратила сенс. Авіакомпанія виключена практично зі всіх систем продажу квитків і не має чіткого уявлення, які рейси вона може виконувати, а які - ні", - пояснив президент МАУ Юрій Мірошников (на фото).

Віце-президент МАУ з комерції Сергій Фоменко додає, що у "АероСвіту" не залишилося рейсів, які б доповнювали або сполучали між собою рейси МАУ. "Наша компанія була найнадійнішим партнером "АероСвіту", і в той час, коли останні розривали договори, ми продовжували співпрацю, перевозили їхніх пасажирів. Але зараз у цієї співпраці немає перспектив", - говорить Фоменко.

Читайте також: Чистий збиток авіакомпанії "АероСвіт" за підсумками 2012 р. знизився в 1,7 разу - до 846,67 млн грн

Тепер пасажири не зможуть вилетіти рейсами МАУ по придбаних раніше квитках "АероСвіту". У аеропортах під час реєстрації їм вже відмовляють в перевезенні, пропонуючи придбати новий квиток і подати заяву на повернення коштів. Загальну кількість пасажирів, що опинилися в тяжкому положенні, в компаніях не називають. "Можу привести тільки окремі приклади. На рейсі Київ-Єреван є вісім пасажирів, яким "АероСвіт" повинен повернути гроші за квитки", - говорить Юрій Мірошников.

Керівник оператора з продажу авіаквитків Senturia Іван Ковпак вважає, що постраждалих пасажирів у даній ситуації небагато. "Після початку банкрутства "АероСвіту" і його виходу з IATA BSP (система продажу авіаквитків) більшість агентів втратили технічну можливість продавати його квитки. Правда, частину контрагентів мали прямі контракти з авіакомпанією", - говорить фахівець. За його оцінками, постраждалих пасажирів може бути не більше 150. Хоча один зі співбесідників видання, знайомих зі станом справ в "АероСвіті", стверджує, що мова йде приблизно про 1 тис. осіб.

Читайте також: Прибуток до оподаткування авіакомпанії МАУ в 2012 р. склав 9,5 млн грн проти збитків роком раніше

Завдяки партнерству з "АероСвітом" МАУ змогла отримати більшість напрямів перевізника перед його банкрутством. В кінці минулого року "АероСвіт" ініціював власне банкрутство з метою проведення санації. Тоді ж в МАУ повідомили, що отримали більшу частину рейсів, які до цих пір були закріплені за "АероСвітом". У компанії говорили, що по всіх нових напрямах літатимуть як оперуючий перевізник на умовах договору про код-шерінг з "АероСвітом". "АероСвіт" при цьому залишиться маркетинговим перевізником, тобто, як і раніше, зможе продавати квитки на ці рейси. Ще в січні цього року в МАУ повідомляли, що виконають зобов'язання "АероСвіту" перед пасажирами в повному обсязі. "МАУ вже перейшли всі найпривабливіші маршрути "АероСвіту". А найближчим часом компанія отримає всі його десять літаків", - стверджує один з партнерів авіакомпанії на правах анонімності.

В "АероСвіті" говорять, що опинилися в непростій ситуації - компанія до цих пір не отримала кошти від IATA BSP за авіаквитки, продані агентами в грудні 2012-січні 2013 року. "З цієї причини перевізник був вимушений припинити поточні розрахунки з партнерами, співробітниками, а також повернення пасажирам коштів за невикористані авіаквитки", - повідомили в прес-службі компанії. Але навіть коли кошти надійдуть на рахунки, "АероСвіт" не зможе ними скористатися через загрозу блокування рахунків у результаті скасування Київським апеляційним господарським судом процедури санації компанії. "У ситуації, що склалася, втрачає сенс залучення інвестицій з метою відновлення "АероСвітом" регулярних далекомагістральних рейсів і реалізації програми подолання кризи", - говорять в компанії.

Читайте також: Київський апеляційний господарський суд зупинив процедуру банкрутства "АероСвіту"

На думку партнера адвокатського бюро "Єгоров, Пугинський, Афанасьєв і партнери" Олексія Резнікова, пасажири зможуть добитися права на компенсацію, але виконати рішення буде практично неможливо. "Поки триватиме процедура банкрутства "АероСвіту", заявлені вимоги пасажирів будуть заморожені. Пасажирам доведеться встати в чергу з кредиторів - останні мають першочергове право повернути свої кошти", - вважає експерт.