ua en ru

Кабмін дозволив передачу в концесію усіх морських портів України

Автор: RBC.UA
Кабінет міністрів України прийняв постанову №1055 "Деякі питання надання в концесію об'єктів державної власності", згідно з якою всі 18 морських портів України можуть бути передані в концесію. Про це повідомляє прес-служба Міністерства інфрастуктури України.

Кабінет міністрів України прийняв постанову №1055 "Деякі питання надання в концесію об'єктів державної власності", згідно з якою всі 18 морських портів України можуть бути передані в концесію. Про це повідомляє прес-служба Міністерства інфрастуктури України.

Відповідною постановою Кабмін вніс зміни до переліку об'єктів права державної власності, які можуть надаватися у концесію.

"Згідно з прийнятими змінами, майно підприємств, які є цілісними майновими комплексами (далі - ЦМК) чи системою ЦМК, що забезпечують комплексне надання послуг у сфері функціонування інфраструктури морського транспорту - тобто усіх 18 морських портів - може бути об'єктом концесії. Таким чином, в кожному порту України можуть бути реалізовані по декілька концесійних проектів", - йдеться в повідомленні Мінінфраструктури.

Читайте також: Мінінфраструктури розробило порядок ведення електронного реєстру морських портів України

Постановою перелік доповнено такими підприємствами:

- Одеський морський торговельний порт;

- Миколаївський морський торговельний порт;

- Іллічівський морський торговельний порт;

- Морський торговельний порт "Южний";

- Маріупольський морський торговельний порт;

- Севастопольський морський торговельний порт;

- Херсонський морський торговельний порт;

- Керченський морський торговельний порт;

- Феодосійський морський торговельний порт;

- Ялтинський морський торговельний порт;

- Бердянський морський торговельний порт;

- Білгород-Дністровський морський торговельний порт;

- Євпаторійський морський торговельний порт;

- Ізмаїльський морський торговельний порт;

- Спеціалізований морський порт "Октябрьск";

- Ренійський морський торговельний порт;

- Скадовський морський торговельний порт;

- Морський торговельний порт "Усть-Дунайськ".

При цьому, відповідно до нещодавно прийнятого закону "Про морські порти України" портова акваторія, засоби навігаційного обладнання та інші об'єкти навігаційно-гідрографічного забезпечення морських шляхів, системи управління рухом суден, інші стратегічні об'єкти портової інфраструктури не підлягатимуть передачі у концесію.

Читайте також: Президент схвалив приватизацію портових об'єктів

Рішення про надання концесії прийматиметься Міністерством інфраструктури України виключно за результатами проведення концесійного конкурсу. При цьому постановою Кабміну Міністерство інфраструктури України, Міністерство економіки та Міністерство фінансів зобов'язані передбачити під час розроблення умов концесійних конкурсів щодо майна державних портів і відповідних концесійних договорів, низку зобов'язань з боку концесіонера. Зокрема - стосовно виконання зобов'язань зазначених в постанові державних підприємств (у томи числі за отриманими кредитами), які безпосередньо пов'язані з активами, що передаються у концесію, та порядок передачі концесіонеру таких зобов'язань.

Умови концесійних конкурсів на об'єкти інфраструктури портів, згідно з постановою, розроблятиме Міністерство інфраструктури України, погоджуючи їх із Міністерством економіки, Міністерством фінансів та Міністерством юстиції.

Від впровадження концесійної моделі залучення інвестиційних коштів у портову галузь урядом очікується на отримання таких обсягів надходжень до державного бюджету, що є вищими за існуючий рівень щорічних дивідендів, які сьогодні отримує держава від господарської діяльності портів (наприклад, у 2011 р. бюджет отримав близько 460 млн грн дивідендів).

Нагадаємо, що ВР прийняла закон № 4709-VI "Про морські порти України" 17 травня 2012 року, після того як відхилила його попередню версію в грудні минулого року. Претензії до документу були Віктора Януковича. На його думку, проект не був погоджений з іншими базовими законодавчими актами, що в разі його прийняття спричинило б чимало правових колізій. Президент України Віктор Янукович підписав відповідний закон 8 червня ц.р.

На думку, адвоката ЮФ "Ільяшев і Партнери" Арсенія Герасиміва, закон містить норми, метою яких, з одного боку, є адаптація функцій морського порту реаліям світового ринку, а з іншого, відкрити шлях до приватизації портів в інтересах осіб, які здійснюють вже господарську діяльність на території порту. "Законопроект відкриває шлях до приватизації об'єктів портової інфраструктури ... Іншими словами, досить утворити публічне акціонерне суспільство - і оренда на 49 років поза конкурсом забезпечена?", - вважає Герасимів.