ua en ru

Держкордон з РФ у Керченській протоці пройде по лінії, запропонованої Україні (відео)

Автор: RBC.UA
Державний кордон між Україною і Росією в Керченській протоці пройде по лінії, що збігається з українською переговорною позицією або близькою до неї.

Державний кордон між Україною і Росією в Керченській протоці пройде по лінії, що збігається з українською переговорною позицією або близькою до неї. Про це повідомляє видання "Комерсант-Україна" з посиланням на власні джерела.

Так, на українській території залишиться острів Тузла і судноплавний Керч- Єнікальський канал. В Азовському морі, між тим, сторони пішли на компроміс - підсумкова лінія кордону буде проведена між позиціями України і Росії. Договір розділить між державами також нафтогазоносну площу Палласа в Чорному морі, відкривши тим самим можливість для спільної розвідки і видобутку вуглеводнів.

За даними видання, на даний момент переговори про розмежування Азово-Керченської акваторії Керченської вже повністю завершені. 12 липня після узгодження Президентами ряду ключових положень договір повинен бути підписаний, що стане головним результатом зустрічі на вищому рівні.

Також ВАТ "Російські залізниці" (РЗ) пропонує перенести держкордон Росії і України таким чином, щоб залізнична гілка завдовжки 30 км, яка проходить по території України, виявилася цілком на російській стороні. Про те, що ВАТ "РЖД" бере участь у роботі з розмежування прав Росії і України на майно залізничних ділянок, що проходять по території сусідньої держави, і оформлення прав монополії на нього, компанія повідомила в річному звіті. Вже розроблений проект відповідної міжурядової угоди, а зараз за участю РЖД ведуться переговори з українською стороною, вказує держмонополія. Більш того, компанія запропонувала російсько-українській демаркаційній комісії змінити лінії держкордону з Україною таким чином, щоб об'єкти майна залізничного транспорту перебували на території Росії.

Як відзначає видання, мова йде про ділянку на кордоні Ростовської і Луганської областей, де ділянка залізничної гілки, експлуатованої РЖД (Південно-Східною і Північно-Кавказькою залізницями), на відрізку приблизно 30 км кілька разів перетинає кордон Росії та України. Так, залізнична станція Зоринівка знаходиться у веденні РЖД, але розташовується на території України. Повноцінне використання цієї станції ускладнене: посадка пасажирів тут не відбувається через відсутність пункту прикордонного контролю. Місцеві жителі змушені користуватися сусідніми станціями на російській стороні.

У РЖД підтвердили факт переговорів з українською стороною по ділянці в 30 км, проте ніяких подробиць про те, яким чином компанія пропонує вирішити питання зі спірною територією, не повідомили. Тим часом джерело, знайоме з ходом роботи комісії, пояснило, що ВАТ "РЖД" хотіло би орендувати цю ділянку в України, проте в її законодавстві не прописана можливість оренди залізничної інфраструктури.

Як повідомило джерело, знайоме з ситуацією, російська компанія навіть думала про будівництво ділянки залізничної гілки в обхід України, але ідея виявилася занадто дорогою.

Відомо, що з російської сторони робота ведеться під егідою Міністерства транспорту РФ. У відомстві не стали коментувати ситуацію, повідомивши лише, що всі питання знаходяться в стадії опрацювання. Крім того, до обговорення цього питання вже підключилися міністерства закордонних справ обох країн.

Україна та Росія намагаються розділити Керченську протоку з 1996 р. Конфліктність питання полягала в тому, що позиція української сторони ґрунтується на радянських картах, де лінія кордону між Кримською областю УРСР і Краснодарським краєм РРФСР проходила по середині між їхніми берегами. В цьому випадку штучно виритий у мілководній протоці Керч-Єнікальський канал, по якому судна проходять до декількох російських портів Азова, відійшов би Україні. Російська сторона з цим не згодна й пропонує провести кордон по середині судноплавного фарватеру.

17 травня 2010 р. Україна й Росія домовилися про демаркацію сухопутного кордону.