ua en ru

"АероСвіт" і "МАУ" заборгували "Украероруху" 100 млн грн

Автор: RBC.UA
Заборгованість авіакомпаній "АероСвіт" і "МАУ" перед "Украерорухом" перевищила 100 млн грн. Про це говориться в заяві "Украероруху".

Заборгованість авіакомпаній "АероСвіт" і "МАУ" перед "Украерорухом" перевищила 100 млн грн. Про це говориться в заяві "Украероруху".

"ЗАТ "Авіакомпанія "АероСвіт" заборговувала Державному підприємству обслуговування повітряного руху України (Украерорух) близько 33 млн грн., а ПрАО "Авіакомпанія "Міжнародні авіалінії України" - понад 66 млн грн. Розмір боргу цих двох авіакомпаній є причиною застосування до них процедури розрахунків по передоплаті, аби припинити накопичення заборгованості", - говориться в повідомленні.

Недопустимо використовувати державне підприємство як кредитну установу для приватного бізнесу. "Недоотримання плати за аеронавігаційне обслуговування в розмірі понад 100 млн грн лише від цих двох перевізників негативно відбивається на реалізації важливих для аеронавігаційної галузі проектів, що перешкоджає її ефективному розвитку. Це вимушує Украерорух удаватися до дієвіших методів впливу на авіакомпанії-боржники", - говориться в повідомленні.

Відзначимо, "Украерорух" пов'язує виникнення заборгованості "МАУ" з продажем держпакету акцій (61,58%) приватним засновникам. "З тих пір "МАУ" демонструє тактику, традиційну для авіакомпанії "АероСвіт". Це свідчить про кризу управління і показує нездатність або небажання вести ефективну господарську діяльність і будувати партнерські стосунки з державним підприємством. Досить шукати зовнішні причини недобросовісної фінансової поведінки авіакомпанії "МАУ", оскільки вони криються у внутрішній площині", - говориться в повідомленні.

В "Украерорусі" також зазначили, що Україна перебуває на 20-му місці серед 39-ти країн-членів Євроконтролю за розміром ставки плати за аеронавігаційне обслуговування. "Українська ставка в розмірі 45,56 євро (без адміністративної ставки Євроконтролю) є нижчою середньоєвропейської, яка становить близько 55 євро, і більш ніж в два рази менше максимальної ставки - 99,27 євро, яка діє в Швейцарії. Менший розмір одиничної ставки плати за аеронавігаційні послуги порівняно з Україною мають такі невеликі країни як Албанія, Латвія, Мальта, Вірменія, Болгарія, Кіпр, Хорватія, Молдова, Угорщина та Ірландія", - йдеться в повідомленні держкомпанії.

Також експерти відзначили, що витрати на аеронавігаційне обслуговування ніколи не були визначальними у загальній статті витрат авіаперевізника. "Частка вартості послуг за аеронавігаційне обслуговування в загальній вартості квитка, що продається авіакомпанією на внутрішній переліт по Україні, становить від 3% до 5%, а на міжнародний переліт ще менше. І вартість аеронавігаційного обслуговування одного рейсу покривається за рахунок трьох-чотирьох квитків економ- класу або за півтора квитка бізнес-класу", - повідомили в" Украерорусі ".

"Украерорух" має законні права вдаватися до радикальних заходів щодо призупинення аеронавігаційного обслуговування рейсів авіакомпаній-боржників. Це передбачено угодами між провайдером і авіаперевізниками та пунктом 4 статті 36 Повітряного кодексу України: "У разі несплати боржником не оскарженого в установлений термін рахунку до нього можуть бути застосовані заходи по відшкодуванню боргу, включаючи затримання повітряного судна та припинення обслуговування повітряних суден боржника після закінчення триденного строку з дня отримання боржником відповідного письмового попередження, а також при відсутності обгрунтованих причин продовження термінів сплати боргу ".

Нагадаємо, 14 березня аеропорт "Бориспіль" припинив обслуговування близько 20 рейсів "АероСвіту" через невчасну оплату послуг аеропорту. Наступного дня в "Борисполі" попередили, що аеропорт може припинити обслуговування рейсів авіакомпаній-