ua en ru

КМДА і "Зовнішекономбанк" домовилися про фінансування 4 гілки метрополітену на 12 млрд грн

Автор: RBC.UA
Київ підписав сьогодні з Банком розвитку і зовнішньоекономічної діяльності ("Зовнішекономбанк") угоду про фінансування 4 гілки метрополітену. Підписання відбулося у Київській міській державній адміністрації в рамках відзначення Днів Москви в Києві, передає кореспондент РБК-Україна.

Київ підписав сьогодні з Банком розвитку і зовнішньоекономічної діяльності ("Зовнішекономбанк") угоду про фінансування 4 гілки метрополітену. Підписання відбулося у Київській міській державній адміністрації в рамках відзначення Днів Москви в Києві, передає кореспондент РБК-Україна.

Читайте також: "Київський метрополітен" має намір залучити кредит на 125 млн грн

Згідно договору, російська сторона має забезпечити для Києва фінансування будівництва 4 гілки метрополітену і сприяти комплексним змінам для вдосконалення транспортної системи всієї лівобережної частини Києва. Якзаявив заступник начальника головного управління економіки та інвестицій КМДА Роман Качур, сума угоди складає 12 млрд грн. "На даний час передбачається угода про концесію або державно-приватне партнерство. Ми залишаємо повністю за собою у власності всі активи, які будуть створені під час реалізації цього проекту. Група ВЕБ виступає співінвестором і забезпечить повністю організацію фінансування такого масштабного проекту", - сказав Качур.

ВЕБ може не повністю сам фінансувати будівництво метро, але має забезпечити організацію інвестиційних коштів у сумі 12 млрд грн або 1,5 млрд дол. Проект має бути повністю завершений протягом п'яти років. "Після прийняття обома сторонами формальної частини відбудеться фінансове закриття угоди, тобто підписання всього набору документів і відкриття лінії фінансування, як з боку групи ВЕБ, так і зовнішніх інвесторів", - сказав Качур. За його словами, будуть використовуватися також кредитні ресурси та облігації.

Крім того, в рамках підписання угоди відбудеться участь ВЕБ в інвестуванні будівництва ділового центру "КиївСіті".

За словами Качура, на даний час існує потреба оновлення проектно-кошторисної документації, оскільки вона вже трохи застаріла. Качур також додав, що партнерство із ВЕБ не передбачає найближчим часом підвищення вартості проїзду в Київському метро.

З українського боку договір підписав заступник голови КМДА Руслан Крамаренко, з російської сторони - перший заступник компанії "ВЕБ-Капітал" Юрій Жданов.

Читайте також: У Києві до 2025 р. з'являться 30 нових станцій метрополітену (фото)

Як повідомлялось раніше, фінансова схема закриття будівництва метро на Троєщину буде готова до кінця 2012 р. "Метро на Троєщину вже будується, я маю на увазі на Подільсько-Воскресенський мостовий перехід... До кінця року буде готова фінансова схема закриття проекту в двох варіантах - концесії і договору життєвого циклу... Перший варіант передбачає експлуатацію об'єкту концесіонером, другий - комунальним підприємством "Київський метрополітен", - сказав Крамаренко.

Обговорити цю новину можна на нашій сторінці в Facebook

Нагадаємо, переможцем конкурсних торгів на залучення компанії - консультанта з реалізації проекту будівництва четвертої гілки київського метрополітену в напрямку житлового масиву Вигурівщина - Троєщина стало ВАТ "Федеральний центр проектного фінансування", яке є дочірньою компанією "Внєшекономбанку Росії". "Будівництво четвертої гілки метро за рахунок приватного капіталу буде першим такого рівня прецедентом державно-приватного партнерства. Вперше в історії України інвестор на конкурентній основі інвестує в такий великий проект, коли сума фінансових вкладень складає 1,2-1,6 млрд дол. Україна, на жаль, за рейтингами привабливості ведення бізнесу займає сьогодні не найкращі позиції, тому ми боремося за кожну інвестовану ззовні копійку. Тим не менш, нам вдалося переконати великих світових інвесторів у тому, що щоденні транспортні потреби півмільйона киян - це правильна інвестиція. Нестабільне фінансування за рахунок місцевого та державного бюджету не дозволяє в максимально швидкі терміни побудувати нову гілку метро. А от приватні інвестиції дають таку можливість", - заявив Крамаренко.

Читайте також: На розробку бізнес-плану з будівництва метро на Троєщину подали пропозиції дев'ять компаній

Як раніше заявив Крамаренко, орієнтовний термін будівництва четвертої гілки метрополітену на Троєщину в Києві - з 2012 по 2017 рр.

У квітні Кабмін пропонував виділити додатково 1 млрд грн на будівництво метро на Троєщину.

Будівництво четвертої гілки Київського метрополітену в напрямку житлового масиву Вигурівщина-Троєщина є одним із пріоритетних завдань у "Стратегії розвитку міста Києва до 2025 р.". Цей проект був представлений інвесторам на першому Київському інвестиційному форумі. Конкурсні торги були оголошені на виконання розпорядження голови КМДА "Про включення проекту будівництва четвертої гілки Київського метрополітену в напрямку житлового масиву Вигурівщина-Троєщина до переліку об'єктів, які потребують залучення інвестицій" № 2 від 5 січня 2012 р.

Четверта лінія метрополітену дозволить вирішити транспортну проблему для близько 500 тис. жителів лівобережних районів Києва (Деснянського та Дніпровського), зокрема, житлових масивів Воскресенка, Райдужний, Вигурівщина-Троєщина та забезпечить швидкий транспортний зв'язок цих районів із правобережною частиною міста.

Транспортна мережа Київського метрополітену на даний момент складається із 3 ліній, 50 станцій з експлуатаційною довжиною ліній 65,18 км. Питома вага пасажироперевезень Київським метрополітеном у загальному обсязі перевезень усіма видами міського пасажирського транспорту складає більше 50%. За день метрополітен перевозить у середньому 1,3 млн осіб.

Нагадаємо, наприкінця грудня 2011 р. Кабінет міністрів України схвалив концепцію державної програми будівництва та розвитку мережі метрополітенів на 2011-2020 рр., орієнтовний обсяг фінансування якої може скласти 62 млрд 815,64 млн грн. Концепція передбачає розвиток метрополітену в таких, зокрема, містах, як Київ, Харків, Дніпропетровськ, Донецьк.