ua en ru

Європейські авіакомпанії просять Євросоюз переглянути нову систему оплати квот на викиди парникових газів

Європейський авіабудівний концерн Airbus, провідна французька авіакомпанія Air France і постачальник Safran спільно звернулися до французької влади і ЄС з проханням переглянути нову систему оплати квот на викиди парникових газів, введену Європейським союзом. Глави трьох компаній написали листа прем'єр-міністру Франції Франсуа Фійону та голові Єврокомісії Жозе Мануелю Баррозу, в якому попереджають, що відмова врегулювати дану ситуацію загрожує 12-мільярдним операціям з Китаєм і ставить під удар робочі місця, повідомляє Reuters з посиланням на французькі ЗМІ.

Головна компанія Airbus - концерн European Aeronautics Defence and Space Co. (EADS) - на початку березня публічно висловила побоювання з приводу введення податку на викид парникових газів, стверджуючи, що Пекін може вдатися до погроз відкликання контрактів на поставку літаків. Пізніше глава EADS Луї Галуа повідомив, що Китай заборонив своїм компаніям купувати літаки, вироблені компанією Airbus.

Заборона КНР стала відповіддю на введення країнами Євросоюзу додаткового податку на авіакомпанії в зв'язку зі зростаючим рівнем викиду вуглекислого газу.

З 1 січня 2012 р. в Європі почала діяти нова система торгівлі квотами на викиди в атмосферу - EU Emission Trade System (EU ETS). Авіацію включили в цю систему директивно в 2008 р., але система почала працювати лише зараз. Із загального обсягу річних квот 85% буде виділятися безкоштовно відповідно до потреб авіакомпаній, а 15% будуть виставлятися на аукціони. Перевищення безкоштовних квот без покупки додаткових коштуватиме 100 євро за кожну тонну вуглекислого газу і буде каратися аж до заборони польотів над Європою.